لاهه جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها محکوم کرد

سه شنبه 1 اسفند 1402 - 16:0:0
 لاهه جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها محکوم کرد

دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین را محکوم کرد و پایان دادن به اشغالگری صهیونیست‌ها در فلسطین را خواستار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نمایندگان کشورهای مختلف از جمله عربستان در جلسه امروز دادگاه لاهه با محکوم کردن جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین تاکید کردند که اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین غیرقانونی بوده و منجر به جنایاتی فجیع شده و باید هرچه سریعتر پایان یابد.

امروز دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه جلسات علنی خود را درباره تبعات قانونی سیاست‌ها و تجاوزات اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی از سر گرفت و یک جلسه در نوبت صبح برگزار شد و جلسه دیگری هم قرار است عصر امروز برگزار گردد.

در این جلسات به دادخواست‌های چند کشور علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین رسیدگی می‌شود. این کشورها شامل آفریقای جنوبی، الجزایر، عربستان سعودی، هلند، بنگلادش، بلژیک، بولیوی، برزیل و شیلی هستند.

جلسات علنی دیوان بین‌المللی دادگستری برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین از دیروز 19 فوریه آغاز شده و به مدت 6 روز ادامه خواهد داشت.

نماینده آفریقای جنوبی با بیان اینکه اقدامات خشونت‌آمیز و حملات وحشیانه اسرائیل به غزه مغایر با قوانین بین‌المللی است تاکید کرد: حملات اسرائیل به نوار غزه، وحشیانه‌تر و بدتر از رژیم آپارتاید است. این تجاوزات اسرائیل شرایط فلسطینی‌ها را بدتر و بدتر می‌کند. علاوه بر آن فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس پشت دیوار آپارتاید محصور هستند.

وی افزود: اسرائیل به شکل غیرقانونی فلسطینی‌ها را بازداشت می‌کند و ما خواستار برخورداری مردم فلسطین از حق طبیعی خود در تعیین سرنوشتشان هستیم. همچنین مسئولان و عاملان جنایت‌های اسرائیل علیه مردم فلسطین باید بازجویی و محاکمه شوند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


سه شنبه 1 اسفند 1402 - 18:21:53

دسته بندی :