عملیات فقط دفاعی اتحادیه اروپا در دریای سرخ!

سه شنبه 1 اسفند 1402 - 11:0:0
عملیات فقط دفاعی اتحادیه اروپا در دریای سرخ!

اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ماموریت دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ آغاز شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از آغاز ماموریت دریایی این اتحادیه در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» خبر داد و تاکید کرد که هدف از این عملیات فقط دفاعی خواهد بود.

نام کامل این ماموریت به زبان لاتین «EUNAVFOR ASPIDES» عنوان شده است. طبق بیانیه اتحادیه اروپا «هدف از این عملیات امنیتی دفاعی دریایی، بازگرداندن و حفظ آزادی دریانوردی در دریای سرخ و خلیج فارس» است.

بر اساس بیانیه یادشده، حوزه ماموریت آسپیدس در امتداد تنگه باب المندب، تنگه هرمز و همچنین آب‌های بین‌المللی در دریای سرخ، خلیج عدن، دریای عرب، خلیج‌فارس و دریای عمان تعریف شده است.

طبق بیانیه اتحادیه اروپا، فرمانده عملیات کومودور واسیلیوس گریپاریس و فرماندهی نیروها نیز برعهده دریاسالار استفانو کوستانتینو است. مقر آسپیدس هم در لاریسا، یونان مستقر عنوان شده است.

در همین حال جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرد: این عملیات نقش کلیدی در حفاظت از منافع تجاری و امنیتی، اتحادیه اروپا و جامعه بین المللی گسترده تر، ایفا خواهد کرد.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس افزود: ما برای حفاظت از منافع تجاری و امنیتی اتحادیه اروپا و جامعه بین‌المللی، اقدامی جسورانه صورت دادیم.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


دو شنبه 30 بهمن 1402 - 23:19:23

دسته بندی :