حمله موشکی یمنی ها به یک نفتکش انگلیسی در دریای سرخ

شنبه 28 بهمن 1402 - 11:7:27

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: نیروی دریایی یمن یک نفتکش انگلیسی «پالکس» را در دریای سرخ با تعداد زیادی موشک هدف قرار داد که موشکها به طور دقیق و مستقیم به آن اصابت کردند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از تلویزیون المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، اعلام کرد برای یاری رساندن به اهالی نوار غزه و در پاسخ به تهاجم آمریکا و انگلیس علیه یمن، نیروی دریایی یمن یک نفتکش انگلیسی «پالکس» (pollux) را در دریای سرخ با تعداد زیادی موشک هدف قرار داد و به طور دقیق و مستقیم به آن اصابت کرد.
یحیی سریع افزود: نیرو‌های مسلح یمن تاکید می‌کنند به عملیات نظامی خود در دریای سرخ و دریای عرب علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که مقصدشان بنادر فلسطین اشغالی است، ادامه می‌دهند تا زمانی که تهاجم و محاصره نوار غزه متوقف شود. نیرو‌های مسلح یمن در اجرا و گسترش عملیات خود برای دفاع از یمن و همبستگی عملی با ملت فلسطین، تردید نخواهند کرد.
با آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه و حمله همه جانبه یک روز پس از آن رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و آموزشی نوار غزه، سه گروه مقاومت حزب الله لبنان، ارتش یمن و انصارالله و گروه های مقاومت اسلامی عراق همپای مقاومت فلسطین برای نبرد با اشغالگران صهیونیست وارد عرصه نبرد شدند.
در بین گروه های مقاومت، اقدام رزمندگان یمنی با توجه به بُعد مسافت بیش از ۱۵۰۰ کیلومتری با سرزمین های اشغالی با شلیک چندین موشک دوربرد و اعزام تعداد زیادی پهپاد انتحاری به بندر "ایلات" و بندر حیفا برای نابودی زیرساخت های این دو بندر، آزادی خواهان جهان را به تحسین وا داشت.
رزمندگان یمنی در حالی به کمک مقاومت و مردم غزه شتافتند که خود از فروردین سال ۱۳۹۴ درگیر نبرد با جبهه آمریکایی – عربی هستند و این مساله خود نشان داد که مردم و رزمندگان یمن چقدر از خود گذشته و پایبند به آرمان های فلسطین و در عین حال آماده مقابله با متجاوزان هستند.
از زمان آغاز جنگ غزه و تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به این باریکه، یمن بارها به اسرائیل هشدار داده و خواستار توقف این جنگ شده بود، اما در نهایت در ماه نوامبر (آبان) و پس از ادامه این درگیری‌ها در غزه، یمن حملات علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم اسرائیل را در دریای سرخ آغاز کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 28 بهمن 1402 - 11:6:51