صدوسی‌وچهارمین روز «طوفان الاقصی» ؛ تشدید حملات هوایی و توپخانه‌ای ضد غزه

شنبه 28 بهمن 1402 - 9:18:37
صدوسی‌وچهارمین روز «طوفان الاقصی» ؛ تشدید حملات هوایی و توپخانه‌ای ضد غزه

تداوم بمباران بخش‌های مسکونی و درمانی نوار غزه و حبس نیروهای پزشکی و بیماران در یک درمانگاه توسط نظامیان صهیونیست از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رسانه‌های محلی فلسطینی بامداد روز شنبه از حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه خبر دادند.همچنین نظامیان صهیونیست بیت حانون در شمال نوار غزه را هدف حملات سنگین و گسترده توپخانه‌ای خود قرار دادند. 
گزارش‌ها از کرانه باختری حاکی است که نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهرک«قبلان» در جنوب نابلس یورش بردند. نظامیان صهیونیست همچنین به مناطقی در «سلفیت« و شهرک «حجه» در شرق قلقیلیه در کرانه باختری حمله کردند. برخی منابع از درگیری بین جوانان فلسطینی با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در منطقه «خرسا» در شهر «دورا» در جنوب الخلیل واقع در کرانه باختری رود اردن خبر دادند. 

سایر تحولات مهم غزه در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است:

بمباران منزل مسکونی در مرکز شهر رفح 

در بمباران منزلی در محله «الجنینه» در مرکز شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه چندین نفر زخمی شدند. خبرنگار الجزیره گزارش داد که هواپیماهای نظامی رژیم صهیونیستی یک آپارلمان مسکونی را در خانه‌ای در مجاورت درمانگاه الزهراء در محله الجنینه هدف قرار دادند.
منابع خبری همچنین از حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مرکز ، شمال و  جنوب نوار غزه خبر دادند. برخی منابع نیز  از درگیری بین جوانان فلسطینی با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در منطقه «خرسا» در شهر «دورا» در جنوب الخلیل واقع در کرانه باختری رود اردن خبر دادند. 
دراین حال، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: خدمات بهداشتی در رفح بسیار شکننده است و  این شهر با کمبود عمده دارو مواجه است.  وزارت بهداشت فلسطین همچنین تاکید کرد: برق مجتمع پزشکی ناصر همچنان به دلیل از کار افتادن فعالیت ژنراتورها قطع است و این امر زندگی کسانی را که به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز دارند با خطر مرگ روبرو می‌کند.

 

واکنش حماس به تصمیم دادگاه دادگستری بین المللی علیه اقدامات رژیم صهیونیستی 

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماست با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: ما از تصمیم دادگاه دادگستری بین المللی که در پاسخ به درخواست فوری جمهوری آفریقای جنوبی در مورد وضعیت شهر رفح صادر کرد و در آن بر لزوم اجرای فوری اقدامات موقت که دادگاه طی تاریخ بیست و ششم ژانویه گذشته به آن دستور داده و در آن خواستار مسئولیت کامل رژیم اشغالگر برای حفظ جان و امنیت فلسطینیان در نوار غزه شده، استقبال می‌کنیم. 
در این بیانیه آمده است: ما از دادگاه می خواهیم که تصمیم خود را به یک دستور مستقیم و روشن برای توقف این تجاوز وحشیانه علیه غیرنظامیان بی پناه غزه که به یک نسل کشی بدل شده تبدیل کند.

مذاکرات بلینکن با وزیر خارجه چین درباره غرب آسیا

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات سازنده‌ای با همتای چینی خود درباره مسائل دوجانبه و بین‌المللی از جمله اوضاع خاورمیانه(غرب آسیا) داشته است.  

انگلیس برای اقدام علیه صنعاء به چین متوسل شد 

خبرگزاری رویترز گزارش داد که وزیر خارجه انگلیس از چین خواست تا از نفوذ خود بر ایران برای تحت فشار گذاشتن حوثی‌ها(دولت صنعاء) در مورد اقداماتشان در دریای سرخ استفاده کند. آمریکا و انگلیس به بهانه آزادی کشتیرانی و در راستای حفاظت از رژیم صهیونیستی بارها اهدافی را در خاک یمن هدف حملات تجاوزکارانه خود قرار دادند. 
ارتش یمن اعلام کرده تا زمانی که جنگ علیه غزه متوقف نشود به حملات علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم سواحل این رژیم هستند،ادامه می‌دهد. 

هشدار مقامات امنیتی اسرائیل به تصمیم وزیر افراطی نتانیاهو درباره مسجدالاقصی 

شبکه دوازده رژیم صهیونیستی گزارش داد که ایتمار بن غفیر وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل خواستار ممانعت از ورود کامل فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان شده است.  بر اساس گزارش این شبکه اسرائیلی، شاباک و ارتش اسرائیل نسبت به پیامدهای این تصمیم بن غفیر هشدار داده‌اند.  برخی منابع خبری از نشست مشترک بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه با حضور مقامات بلندپایه امنیتی این کشور از جمله کانتس و آیزنکوت و شخص بن غفیر در این باره خبر داده‌اند.

حبس پزشکان و بیماران در درمانگاه ناصر

از سوی دیگر وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست به اقدامات خود علیه نیروهای درمانی و کادر پزشکی در کنار بیماران و آوارگان فلسطینی ادامه می‌دهند.این وزارتخانه تاکید کرد: نظامیان متجاوز تعداد زیادی از نیروهای امدادرسان و بیماران و آوارگان را در درمانگاه ناصر بازداشت و حبس کرده اند.در گزارش وزارت بهداشت نوار غزه تاکید شده است: عناصر صهیونیست علاوه بر حبس این افراد اقدام به بازجویی از آنها در شرایط بسیار سخت می‌کنند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 28 بهمن 1402 - 9:18:32