تردد کشتی‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ صفر شد

چهار شنبه 25 بهمن 1402 - 21:9:0
تردد کشتی‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ صفر شد

سخنگوی دولت صنعا روز چهارشنبه با بیان اینکه تعداد کشتی های اسرائیلی در دریای سرخ به صفر رسیده است، گفت: عملیات نظامی در ۲ دریای عرب و سرخ فقط ناوهای اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی را هدف قرار می‌دهد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ضیف الله الشامی، سخنگوی دولت صنعا افزود:  آمریکا و انگلیس دریای سرخ را نظامی کرده اند و ناوگان بین‌المللی را برای حفاظت از کشتیرانی صهیونیست‌ها تهدید می‌کنند.
سخنگوی دولت یمن در صنعا گفت: مجموع عملیات‌های نیروی دریایی یمن از زمان وقوع طوفان الاقصی به ۳۴ عملیات رسیده که شامل هدف قرار دادن ناوهای اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی از جمله ۱۴ کشتی آمریکایی، سه کشتی انگلیسی و ۱۷ کشتی اسرائیلی است.
الشامی با بیان اینکه رصد کرده‌اند که تعداد ناوهای اسرائیلی در دریای سرخ به صفر رسیده، افزود: تعداد کل نیروهای مردمی واجد شرایط به عنوان بخشی از گردان‌های بسیج عمومی ارتش به ۲۰۰ هزار رزمنده رسیده است.
این سخنگو همچنین افزود: طبق اطلاعات ما امارات سعی دارد مزدورانی را جذب کند تا کشتی‌ها را در دریای عرب و دریای سرخ برای ایجاد تشویش علیه ما هدف قرار دهند.
سخنگوی دولت صنعا در ادامه با تاکید بر اینکه  یمن ورود ۹۹ کالا و اجناس آمریکایی و شرکت‌های حامی رژیم جنایتکار صهیونیست را ممنوع کرده است، گفت: وزارت صنعت و تجارت  یمن ۳۵۴ نمایندگی را حذف، ۱۲ شرکت و ۲۳ شعبه شرکت‌ها و دفترها را تعطیل و ۳۲۲۷ علامت و برند تجاری آمریکایی و صهیونیستی را لغو کرد.
وی ادامه داد: در حال آماده سازی پیش نویس قانونی برای فهرست نهادها و کشورهای متخاصم با جمهوری یمن هستیم.
سخنگوی انصارالله یمن بااشاره به اینکه عملیات ارعاب و فریب مردم یمن در مورد موضع آنها در حمایت از غزه با شکست مواجه شده است، اظهارداشت: ما بر حق مشروع یمن برای پاسخ به نقض حاکمیت کشور با همه ابزارها و توانایی‌های موجود تاکید می‌کنیم.
این سخنگو تصریح کرد: ما از ملت‌های عرب و اسلام و آزادگان جهان می‌خواهیم به کمپین تحریم اقتصادی دشمنان ملت ادامه دهند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 25 بهمن 1402 - 14:38:16