گزارش برنامه مع المراسلین شبکه الکوثر :

برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی در دمشق

چهار شنبه 25 بهمن 1402 - 11:44:58

به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران ، مراسمی با حضور شخصیت های سیاسی، دیپلماتیک، تجار و بازرگانان و مقامات و مسئولان سوریه و کشورهای مسلمان در دمشق برگزار شد.

ویژه ‌ -الکوثر:  در این مراسم سفرا ، وابسته های فرهنگی و نظامی ، رئیس مجلس خلق سوریه ، رئیس شورای دولتی، مشاور رئیس جمهور سوریه ، وزرای دفاع، فواید عمومی، مسکن، حمل و نقل، نفت و توسعه اداری، فرمانداران دمشق، حومه دمشق و قنیطره و جمعی از رهبران احزاب سیاسی ، روسای اتحادیه‌ها و  فعالان اقتصادی حضور داشتند و البته حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در حضوری غافلگیرانه به مراسم پیوست.
 حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی در سوریه و فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه  در سخنانی ضمن تشکر و خوش آمد گویی به حضار،  بر گسترش  روابط راهبردی  دو کشور تاکید کردند.
فیصل المقداد در سخنرانی خود در این مراسم تاکید کرد که روابط سوریه و ایران قابل جدایی نیست زیرا آنها از آزادی سرزمین، احیای حقوق و اخراج هر اشغالگر خارجی از سرزمین خود دفاع می کنند.
 المقداد خاطرنشان کرد : روابط دو کشور در سفرهای متقابل روسای جمهور دو کشور و طی توافقات دوجانبه تقویت شد که ثمره آن را در دوره آتی خواهیم برداشت.
حسین امیر عبداللهیان وزیرامور خارجه ایران نیز تاکید کرد : روابط ایران و سوریه در زمینه های مختلف شاهد پیشرفت است
حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران هم گفت: روابط دو کشور تاریخی است و سرنوشت مشترکی دارند.
همچنین دکتر بثینه شعبان مشاور ویژه ریاست جمهوری در بیانیه ای به خبرنگاران گفت: جشن سالگرد انقلاب اسلامی بیانگر استحکام و عمق روابط دو کشور است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 25 بهمن 1402 - 11:39:28