روزنامه های اسرائیلی: جشن پیروزی در انتظار یحیی السنوار است

یک شنبه 22 بهمن 1402 - 8:0:0
روزنامه های اسرائیلی: جشن پیروزی در انتظار یحیی السنوار است

روزنامه اسرائیلی هاآرتص خطاب به یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس نوشت: تو پیروز میدان هستی.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این روزنامه اسرائیلی روز شنبه با اشاره به تسلط رهبر حماس در غزه بر امور داخلی رژیم صهیونیستی و استفاده از نقاط ضعف آن، اذعان داشت که پیروز این میدان، حماس است.

«یحیی السنوار می‌تواند بابت موفقیتش در مداخله در فرایندهای سیاسی اسرائیل، دستهایش را به نشانه پیروزی بالا ببرد». این بخشی از گزارش روزنامه هاآرتص در روز شنبه درباره تاثیر رهبر ۶۱ ساله حماس در غزه، معمار عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر بر تل‌آویو است.

این روزنامه با اذعان به این موضوع که رهبر حماس در غزه به عنوان کسی که سالها در زندانهای اسرائیل بوده و به زبان عبری تسلط دارد، نوشت که «وی اخبار داخلی این رژیم را دنبال می‌کند و کاملا با سیاست آن آشناست. او می‌تواند در سایه درگیری در داخل اسرائیل بین دو اردوگاه، با دستهایش علامت پیروزی‌ را نشان دهد». اردوگاه نخست می‌خواهد که نتانیاهو را برکنار کند و او را به خاطر شکست توافق تبادل اسرا سرزنش کند و اردوگاه مقابل به دنبال بزرگ کردن کابینه جنگ و الحاق حزب «یش عتید» توسط رئیس حزب «شاس» آریه درعی است.

در پی ناکامی کابینه نتانیاهو در تحقق اهداف اعلامی جنگ غزه، اختلافات میان سران صهیونیست بویژه بین گانتز و نتانیاهو به اوج خود رسیده و این اختلافات در رسانه‌های اسرائیلی نیز بازتاب زیادی یافت. نتانیاهو موافق تداوم فشار نظامی بر حماس برای متقاعد شدن آن به آزادی اسرای اسرائیلی است و گانتز می‌گوید که باید راهکارهایی غیرنظامی برای تبادل اسرا یافت. در همین راستا نیز چندی پیش روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت «السنوار برای جشن پیروزی در غزه آماده می شود» و طرف اسرائیلی پذیرفته باید به دستاوردهای محدود جنگش بسنده کند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


شنبه 21 بهمن 1402 - 23:12:47

دسته بندی :