شرط شوک آور عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

جمعه 20 بهمن 1402 - 16:0:0
شرط شوک آور عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

دکتر ابراهیم العرادی، مدیر دفتر سیاسی ائتلاف 14 فوریه، روز پنجشنبه با شرکت در برنامه «فلسطین الصمود» درباره «شروط عربستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی» مطالبی بیان کرد. وی در این باره اظهار کرد: اینکه ریاض خواستار تسریع به رسمیت شناختن دولت فلسطین شده است؛ برای کارشناسان حیرت انگیز و تعجب آور است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر ابراهیم العرادی، مدیر دفتر سیاسی ائتلاف 14 فوریه در برنامه «فلسطین الصمود» گفت: همه ناظران بین المللی و محور مقاومت، بیانیه اخیر وزارت خارجه عربستان درباره شروط اینکشور برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تعجب آور و حیرت انگیز توصیف کردند.

وی افزود: ما نیز با دقت مسائل خاورمیانه را دنبال می کنیم و معتقد هستیم شروط عربستان سعودی در این بیانیه تا اندازه ای حتی شوک آور است، زیرا همه انتظار داشتند عربستان به دلیل سفر اخیر بلینکن به این کشور، در راستای سیاست آمریکا قدم بردارد.

ابراهیم العرادی گفت: اینکه آخرین بیانیه وزارت امور خارجه عربستان است، آیا فقط در حد اعلامیه است و یا در این زمینه اقدامات عملی از سوی آم صورت می گیرد یا خیر؛ در آینده مشخص خواهد شد. اما آنچه واضح است این است این بیانیه، مهر تاییدی بر عدم موفقیت پنجمین سفر بلینکن به منطقه است، اینکه هیچ یک از سفرهای او به منطقه موفقیتی در پی نداشته ومورد توجه کشورهای منطقه نبوده است.

وی ادامه داد: گویی آمریکایی ها می خواهند در وقت اضافه -با بی توجه به تعداد کثیر شهدای غزه، لبنان و عراق-، از عادی سازی سعودی با رژیم صهیونیستی سوء استفاده کنند. و در رقابت های انتخابات آتی خود، از آن استفاده کنند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 20 بهمن 1402 - 20:6:18