شرکت بیش از 13 میلیون زائر در مراسم سالروز شهادت امام کاظم (ع)

چهار شنبه 18 بهمن 1402 - 10:18:14
شرکت بیش از 13 میلیون زائر در مراسم سالروز شهادت امام کاظم (ع)

تولیت آستان مقدس کاظمین (علیهما السلام) اعلام کرد که بیش از 13 میلیون زائر در زیارت امام موسی کاظم(ع) شرکت کردند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از«الفرات» ، عتبه کاظمیه همچنین خبر داد که بیش از 6 هزار نفر داوطلبانه به زائران امام موسی کاظم(ع) خدمت رسانی کردند.
در بیانیه عتبه کاظمیه آمده است که همه امکانات برای استقبال از زائران و هماهنگی با نهادهای رسمی و موکب ها و فعالیت های مردمی برای تامین فضای مناسب و تسهیل عبور و مرور زائران و حفظ امنیت آنها فراهم شده بود.
در این بیانیه آمده است که 52 سازمان رسانه ای و 330 نفر از اصحاب رسانه، این زیارت را پوشش دادند.
عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق در این رابطه گفت که این کمیته توانست امور میان طرح امنیتی و خدماتی را هماهنگ کند.
وی با تاکید بر اینکه این طرح تا خروج آخرین زائر ادامه دارد، بیان کرد که نیروهای وزارت دفاع، وزارت کشور و الحشدالشعبی، 1750 نیروی زن و 10 دستگاه سونار در این طرح شرکت داشتند.
وزیر کشور عراق اشاره کرد که نیروهای امنیتی، عملیات های پیشدستانه ای نیز در سراسر بغداد برای تامین امنیت زیارت انجام دادند.
از طرفی دیگر عمار موسی کاظم، شهردار بغداد با اعلام موفقیت آمیز بودن طرح خدماتی ویژه زیارت امام کاظم (ع) بیان کرد که در این طرح حدود 2 هزار کارگر و 200 دستگاه مشارکت داشتند و حدود 4500 تن زباله جمع آوری شد و 900 کانکس نیز در طول مسیر زائران مستقر شده بود.
 پیش از این محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور اهتمام و تلاش حداکثری برای برگزاری موفق زیارت امام کاظم (ع) را صادر کرده بود.عتبه کاظمیه پیش بینی کرده بود که شمار زائران امسال به بیش از 12 میلیون برسد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


چهار شنبه 18 بهمن 1402 - 10:17:53