فارن‌پالیسی : حضور نیروهای آمریکایی در خاورمیانه آینده‌ای نخواهد داشت

چهار شنبه 18 بهمن 1402 - 9:40:19
فارن‌پالیسی : حضور نیروهای آمریکایی در خاورمیانه آینده‌ای نخواهد داشت

نشریه آمریکایی فارن‌پالیسی در مطلبی به قلم آدام واینستین و استیون سایمون نوشت: نیروهای ارتش ایالات متحده به شکل خطرناکی در منطقه خاورمیانه آسیب‌پذیر هستند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نشریه فارن‌پالیسی افزوده است:  کشته شدن نظامیان آمریکایی در حمله اخیر پهپادی در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه نشان از این دارد که نیروهای آمریکایی در قیاس با سال‌های گذشته در معرض خطر بیش‌تری قرار خواهند گرفت.
این نشریه خاطرنشان کرده است : در شرایطی که از زمان آغاز جنگ غزه بیش از ۱۰۰ حمله مختلف به نیروهای آمریکایی گزارش شده؛ آیا زمان آن فرا نرسیده که آمریکایی‌ها دست به یک ارزیابی بزنند و از خود بپرسند که آیا خطرات حفظ پایگاه‌های نیرو‌های آمریکایی در منطقه بیشتر است یا مزایای آن؟!
به نوشته فارن‌پالیسی، اتفاقات اخیر خاورمیانه به خوبی نشان داده که نگاه داشتن نیروهای آمریکایی در منطقه این کشور را به هدف اصلی خود- بازدارندگی و قدرت‌نمایی- نخواهد رساند.
این نشریه تصریح کرده است: ادامه استقرار نیرو‌های آمریکایی در منطقه موجب افزایش امنیت ایالات متحده  نخواهد شد؛ بلکه حتی می‌تواند کارکرد عکس داشته و آمریکا را در معرض خطر بیشتری قرار دهد.
نشریه فارن‌پالیسی نوشته است: واشنگتن همواره آماده بوده خطرات موجود برای سربازان آمریکایی را در عراق و سوریه اندک و ناچیز جلوه دهد. با این حال حمله اخیر به نیرو‌های امریکایی در اردن را می‌توان یک هشدار و یک زنگ خطر به شمار آورد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


چهار شنبه 18 بهمن 1402 - 9:39:19