عربستان سفارت خود در سوریه را بازگشایی می‌کند

سه شنبه 17 بهمن 1402 - 18:11:34

امارات متحده عربی و عربستان سعودی برخلاف آنچه تصور می شد، روند از سرگیری روابط دیپلماتیک در سطح بالا با سوریه را پس از 13 سال قطعی روابط، سرعت بخشیده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع المراسلین» در این باره آمده است: آغاز سال 2024 با تحولات مثبت برای سوریه همراه بوده است به طوری که عربستان سعودی پس از 13 سال قطع روابط تصمیم گرفت سفارت خود در دمشق را بازگشایی کند و امارات متحده عربی نیز که در سال 2018 سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرده بود، تصمیم گرفت سفیر خود در سوریه را معرفی کند.

کاردار سفارت عربستان که قرار بود ابتدای این هفته راهی دمشق شود به علت مشکلات لجستیکی اواخر هفته در دمشق مستقر خواهد شد. پس از پایان بررسی های فنی و ترمیم و تجهیز دفاتر سفارت عربستان در دمشق، دفتر نمایندگی عربستان در سوریه کار خود را آغاز خواهد کرد.

بازگشایی سفارت عربستان در دمشق کمتر از 40 روز پس از تعیین سفیر سوریه در ریاض صورت می گیرد که برای نخستین بار از زمان جنگ سوریه در سال 2011 منصوب شد.

همچنین سفیر امارات متحده پس از 13 سال در دمشق مستقر می شود. از اواخر سال 2018، روابط امارات با سوریه در سطح کاردار از سر گرفته شده بود.

خبر مهم دیگر این است که گفته می شود رئیس یکی از کشورهای عربی در نیمه نخست امسال به سوریه سفر خواهد کرد. منابع رسانه ای معتقدند کسی که به سوریه سفر خواهد کرد احتمالا رئیس امارات یا ولیعهد عربستان خواهد بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 17 بهمن 1402 - 17:30:2