اقتدار انصارالله یمن در نبرد دریای سرخ به روایت روزنامه «تلگراف»

جمعه 13 بهمن 1402 - 7:0:0
اقتدار انصارالله یمن در نبرد دریای سرخ به روایت روزنامه «تلگراف»

روزنامه انگلیسی تلگراف در مقاله‌ای از اقتدار و توانمندی های انصارالله یمن جهت اختلال در کشتی رانی در دریای سرخ و ناکامی ائتلاف آمریکایی برای امنیت کشتی های اسرائیلی و کشتی های عازم آن نوشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از الجزیره، روزنامه انگلیسی تلگراف در مقاله‌ای به قلم "تام شارپ" نوشته است که نبرد در دریای سرخ میان حوثی‌های یمن ( انصارالله) و ائتلاف نظامی آمریکا به یک دلیل ساده ادامه خواهد یافت اینکه، محقق شدن هدف حوثی‌ها (انصارالله) برای اختلال در کشتی‌رانی در دریای سرخ آسان‌تر از تلاش ائتلاف آمریکایی برای بازگرداندن امنیت به آن است.

به نوشته تلگراف، انصارالله به دلیل این که صاحب این سرزمین (یمن) هستند امتیاز بالایی در این نبرد دارند؛ زیرا یمن کشوری مشرف به دریای سرخ است و بنابراین آنها آگاهی و دانش کافی درباره شرایط و آب و هوای دریا دارند و هر دوی این نکات به نفع طرف یمنی است.

نویسنده مقاله، اشراف دستگاه اطلاعاتی انصارالله را یکی دیگر از امتیازات آن عنوان کرد و نوشت: اگر چه دستگاه اطلاعاتی حوثی‌ها ( انصارالله) گسترده و تشکیلاتی نیست ولی "قدمتی طولانی و ثبات دارد"، از سوی دیگر، اگر چه قابلیت‌های آن به دلیل حملات هوایی آمریکا و انگلیس کاهش یافته ولی همچنان به صورت فعال عمل می‌کند.

همچنین اعتقاد بر این است که حوثی‌ها (انصارالله) گزینه‌های مختلفی دارند که آنها را قادر به انجام این عملیات دریایی می‌کند از جمله آنها می‌توان به موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز ضد کتشی، موشک‌های سطحی و نیز تعدادی به ظاهر نامحدود هواپیماهای بدون سرنشین، انبوهی از قایق‌‌های تهاجمی سریع و نیز کشتی‌ها و قایق‌های بدون سرنشین اشاره کرد.

در مقابل اما، ائتلاف آمریکایی پیچیده است؛ زیرا شامل بسیاری از کشورها یا بازیکنان در زمین بازی است. نویسنده در این مقاله، اعضای ائتلاف آمریکایی را با استفاده از اصطلاحات ورزشی توصیف کرده و نوشته است این ائتلاف ماهیتی موزاییکی دارد؛ بسیاری از آنها خوب بازی می‌کنند اما برخی از آنها ورزش‌های مختلفی را انجام می‌دهند و برخی هنوز تصمیم نگرفته‌اند که در کدام تیم بازی کنند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 13 بهمن 1402 - 14:26:30