جمکران پذیرای 4 میلیون نفر در جشن نیمه شعبان امسال

چهار شنبه 11 بهمن 1402 - 12:43:52
جمکران پذیرای 4 میلیون نفر در جشن نیمه شعبان امسال

تولیت مسجد مقدس جمکران اعلام کرد : در سال‌های گذشته ۳ تا ۳.۵ میلیون نفر در روز نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران حاضر می‌شدند که امسال پیش‌بینی می‌کنیم پذیرای حداقل ۴ میلیون نفر باشیم.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد ، تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: معمولاً از اول شعبان مردم به مسجد جمکران برای جشن و تبریک میلاد امام زمان(عج) می‌آیند اما جشن‌های نیمه شعبان رسماً ۱۰ روز قبل از ۱۵ شعبان آغاز می‌شود که به همین مناسبت نیز نامگذاری یک دهه را داریم.
وی افزود: این نام‌گذاری ملاک اقدامات ما در ایام نیمه شعبان است که به صورت مشترک در سراسر کشور و رسانه ملی هم همین رویکرد دنبال می‌شود.امسال هم همین رویکرد اتفاق افتاد و نامگذاری‌ها صورت گرفت. عمدتاً این نامگذاری‌ها با کلمات امید، کرامت و مقاومت بود و روز نیمه شعبان هم روز امید نامگذاری شد.
وی با بیان اینکه جشن‌های نیمه شعبان جمکران از ۲۷ بهمن‌ماه آغاز می‌شود،  گفت: بناست تقریباً برای بیش از هزار زوج جشن عقد در مسجد جمکران برگزار شود که برای آن‌ها با کمک خیرین جهیزیه هم تهیه شده و اهدا می‌کنیم. برگزاری سخنرانی‌ها و مداحی‌های متناسب با ایام و اجرای سرودهای متناسب با ایام، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده برای جمکران است.
حجت‌الاسلام اجاق‌نژاد درادامه تصریح کرد:  با موکب‌دارها رایزنی‌های لازم شده است و تاکنون ۳۵۰ موکب هم ثبت‌نام کرده‌اند تا در خیابان پیامبر اعظم که به حرم تا حرم مشهور است، موکب برپا کرده و به زائران و مشتاقان امام زمان(عج) خدمت‌رسانی کنند. تدابیر امنیتی لازم هم صورت گرفته است تا ان شاء الله مشکلی رخ ندهد.
وی گفت: امروز در خارج از کشور همانقدر که حرم مطهر امام رضا(ع) مشهور شده است، جمکران هم شهرت دارد. اگر کسی برای زیارت امام رضا(ع) به ایران بیاید، حتماً به مسجد جمکران هم می‌آید. من در کشورهای مختلف جهان مانند روسیه، آذربایجان، گرجستان و حتی در شهرهای دوردست روسیه هم شهرت و شناخت جمکران را دیدم. افراد به جمکران می‌آیند، نماز می‌خوانند،‌ حاجت می‌گیرند و توبه می‌کنند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


چهار شنبه 11 بهمن 1402 - 12:43:47