بازداشت‌ گسترده فلسطینیان در کرانه باختری

دو شنبه 9 بهمن 1402 - 19:0:0
بازداشت‌ گسترده فلسطینیان در کرانه باختری

انجمن اسرای فلسطینی اعلام کرد ، بازداشت‌های گسترده در کرانه باختری از سوی نظامیان صهیونیست همچنان ادامه دارد و دیشب ۲۲ فلسطینی دیگر دستگیر شدند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از آرتی عربی،  این نهاد غیردولتی فلسطینی در بیانیه ای افزود: ، از هفت اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) تاکنون ۶۳۳۰ نفر در کرانه باختری بازداشت شده‌اند.
در بیانیه انجمن اسرای فلسطینی آمده است : در میان بازداشت شدگان یکشنبه شب، یک زن اهل قلقیلیه، یک کودک مجروح اهل جنین و یک پدر و چهار فرزندش اهل الخلیل هستند که این دستگیری‌ها و استان‌های جنین، الخلیل، نابلس، بیت لحم، رام الله و بیت‌المقدس صورت گرفته است.
در این بیانیه تصریح شده است: دستگیری‌ها با آزار و اذیت گسترده، ضرب و شتم شدید و تهدید بازداشت شدگان و خانواده‌های آنان و همچنین خرابکاری گسترده و تخریب منازل شهروندان و مصادره پول و خودرو آن‌ها همراه بود.
کرانه باختری از ابتدای جنگ در غزه به شدت شرایط امنیتی به خود گرفته و طی ۱۱۴ روز گذشته که از جنگ می‌گذرد، حدود ۴۰۰ نفر به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.
در این راستا قرار است پارلمان رژیم اشغالگر صهیونیستی (کنست)  امروزدوشنبه  نشستی را برای بررسی احتمال وقوع عملیاتی مشابه طوفان الاقصی در کرانه باختری و ورود گسترده فلسطینی‌ها به شهرک‌های اسرائیلی برگزار کند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 9 بهمن 1402 - 11:31:13