در گفتگو با شبکه «ای.بی.سی نیوز» مطرح شد:

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: به دنبال جلوگیری از جنگی گسترده‌تر هستیم

دو شنبه 9 بهمن 1402 - 9:28:19
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: به دنبال جلوگیری از جنگی گسترده‌تر هستیم

ژنرال «چارلز کوینتن براون»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: رویکرد نظامی واشنگتن در غرب آسیا این است که بین هدف بازدارندگی در منطقه و حفاظت از نیروهای آمریکایی تعادل ظریف برقرار کند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه‌  با شبکه «ای.بی.سی نیوز» درخصوص  چالش های گروه‌های مقاومت برای نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا  گفت: ما باید  در رویکردمان در این مناطق با ملاحظه باشیم و ما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که دقیقا هر یک از این گروه‌ها چطور قرار است پاسخ دهند.
این ژنرال آمریکایی همچنین به سوالی درباره اینکه برخی چهره‌های سیاسی از دولت جو بایدن به دلیل سخت‌گیری نکردن در برابر ایران و گروه‌های ضد آمریکا در منطقه غرب آسیا انتقاد کرده‌اند گفت:  من از منتقدان بایدن  می‌پرسم چه چیزی می‌خواهند؟ یک جنگ گسترده‌تر؟ آیا شما می‌خواهید ما درگیر یک جنگ تمام عیار شویم؟
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین گفت که از نظر او ایران مایل است آمریکا عراق را ترک کند اما خواستار جنگ با ایالات متحده آمریکا نیست.
سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) یکشنبه شب در بیانیه‌ای تایید کرد که در حمله یک فروند پهپاد به پایگاهی در شمال شرقی اردن، سه نظامی کشته و ۲۵ پرسنل این کشور زخمی شدند.
سی‌ان‌ان نوشت‌که مشخص نیست که چرا پدافند هوایی در رهگیری پهپاد شکست خورده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد حمله به نیروهای آمریکایی را به گروه‌های تحت حمایت ایران نسبت دهد، اما اذعان کرده که واشنگتن هنوز در حال گردآوری اطلاعات در خصوص این حمله است.
همزمان منابع آمریکایی گفته‌اند که حمایت ایران از نیرو‌هایی که به پایگاه آمریکا در اردن حمله کرده‌اند، لزوماً به این معنا نیست که حمله از طرف تهران انجام شده است.
یک مقام نظامی آمریکایی هم به الجزیره گفته است که ما همچنان در حال بررسی مکانی هستیم که حمله به نیرو‌های ما در اردن از آنجا آغاز شده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 9 بهمن 1402 - 9:28:7