حمایت تمام قد انگلیس از نسل کشی در غزه/ جنایات اسرائیل، نسل کشی توصیف نمی شود!

یک شنبه 8 بهمن 1402 - 12:0:0
حمایت تمام قد انگلیس از نسل کشی در غزه/ جنایات اسرائیل، نسل کشی توصیف نمی شود!

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس آمده است: ما به دیوان بین المللی دادگستری احترام می گذاریم اما نمی‌توان اقدامات اسرائیل در غزه را به عنوان نسل کشی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دولت «ریشی سوناک» در تداوم حمایت تمام قد از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین ادعا کرد که این رژیم در غزه مرتکب نسل‌کشی نشده و از این منظر، پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری اشتباه است.

وزارت امور خارجه انگلیس روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به نقش و استقلال دیوان بین المللی دادگستری احترام می گذاریم. با این حال، اعلام کرده‌ایم که نگرانی‌های قابل‌توجهی در مورد این پرونده داریم که برای رسیدن به یک آتش‌بس پایدار مفید نیست.

در این بیانیه با اشاره به حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود ادعا شده است: دیدگاه ما این است که اقدامات اسرائیل در غزه را نمی‌توان به عنوان نسل کشی توصیف کرد، به همین دلیل است که به نظر ما تصمیم آفریقای جنوبی برای طرح این پرونده اشتباه و تحریک‌آمیز است.

وزارت امور خارجه انگلیس از درخواست دیوان بین المللی دادگستری برای آزادی فوری اسرا و انتقال کمک های امدادی بیشتر به غزه استقبال و ادعا کرد: ما تصریح‌ کرده‌ایم که برای دریافت کمک‌ها و خروج اسرا، یک مکث فوری ضروری است و سپس می خواهیم به سمت یک آتش بس پایدار و دائمی و بدون بازگشت به جنگ حرکت کنیم.

دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه حکم ویژه خود در مورد شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی در غزه و لزوم اتخاذ اقدامات فوق‌العاده را اعلام کرد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


شنبه 7 بهمن 1402 - 21:0:38