اعتکاف فرصتی برای مطالعه درون و پرداختن به خود

شنبه 7 بهمن 1402 - 16:0:0
اعتکاف فرصتی برای مطالعه درون و پرداختن به خود

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: اعتکاف باعث می شود که انسان لباس ذلت را از تن خارج و لباس عزت را بر تن کند. نتیجه اعتکاف مطالعه درباره خود است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  آیت‌الله رضا رمضانی -دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) - در جمع تعدادی از طلاب غیر ایرانی جامعة المصطفی العالمیة معتکف در مسجد امام حسن عسکری(ع) با اشاره به اعتدال در اسلام اظهار کرد: اسلام در همه بخش ها، اعتدال را در پیش گرفته است. اسلام می گوید که باید هم  ظاهر و هم باطن را آراسته داشت. برخی خیلی نماز می خوانند ولی این نمازشان روح ندارد. اعمال ظاهری باید با حال درونی همراه باشد.

وی ادامه داد: اسلام در بحث مسئولیت می گوید که هم باید احساس مسئولیت فردی و هم  احساس مسئولیت اجتماعی را داشت. انسان هم باید اهل خلوت و هم اهل جلوت باشد. انسان باید هر روز با خودش خلوت کند و نماز شب را به جا بیاورد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: اعتکاف یک خلوت در زمان خاص است که در ایام البیض ماه رجب و دهه آخر ماه رمضان در ایران و کشورهای اسلامی و کشورهای غیراسلامی برگزار می شود. در مرکز اسلامی هامبورگ به دلیل کثرت متقاضیان برای شرکت در اعتکاف، قرعه کشی می کردیم و افراد از ۱۶ کشور برای شرکت در اعتکاف به مرکز اسلامی هامبورگ می آمدند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


شنبه 7 بهمن 1402 - 18:1:7

دسته بندی :