اهداف مشترک محور مقاومت به نقل از گاردین

چهار شنبه 4 بهمن 1402 - 13:0:0
اهداف مشترک محور مقاومت به نقل از گاردین

روزنامه گاردین در مقاله‌ای با تاکید بر این که اتحاد محور مقاومت بر پایه‌های ایدئولوژیکی عمیق و اهداف مشترک استراتژیک استوار است، خاطرنشان کرد این محور دو هدف مشترک دارد:‌ مجبور کردن اسرائیل به اجرای آتش‌بس بدون قید و شرط در نوار غزه، و اخراج نیروهای آمریکایی از عراق و سوریه.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بنابر گزارش رای الیوم، در مقاله این نشریه انگلیسی آمده است: اتحاد محور مقاومت "بر پایه‌های ایدئولوژیکی عمیق و اهداف مشترک استراتژیک استوار است"، در مقابل، ائتلاف‌های غربی "درباره به‌راه انداختن جنگی فکر می‌کنند که نمی‌توانند در آن پیروز بشوند".

روزنامه انگلیسی گاردین خاطرنشان کرد که بر خلاف ائتلاف‌های کلاسیک غربی که توسط کشورهای همفکر برای مبارزه با یک تهدید مشترک و البته بدون تعهدهای بلندمدت، تشکل می‌شود "محور مقاومت که با رویکرد ائتلافی رو به تکامل تشکیل شد به اقتضای زمان، به ائتلافی برای جنگ تبدیل شد".

گاردین نوشت:‌ اشاره کردیم که از زمان تشکیل این محور، حمایت نظامی و سیاسی متقابل برای مقابله با اسرائیل و "در راس قرار دادن قضیه فلسطین" بازیگران آن را به هم پیوند می‌داد. ولی امروز این بازیگران دو هدف مشترک دارند:‌ مجبور کردن اسرائیل به اجرای آتش‌بس بدون قید و شرط در نوار غزه، و اخراج نیروهای آمریکایی از عراق و سوریه. در تلاش برای پیشبرد این اهداف، "بازیگران غیرحکومتی، بر خلاف ادعاهای مطرح‌شده مبنی بر پیروی از ایران، بر اساس ایدئولوژی سیاسی و منافع استراتژیک خود عمل می‌کنند".

گاردین متذکر شد: در حالی‌ که ایران از بازیگران غیردولتی در محور مقاومت حمایت مادی می‌کند ولی "این کمک نوعی از اعمال زور تعریف نمی‌شود".


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 4 بهمن 1402 - 18:34:58

دسته بندی :