بلینکن: حوثی های تروریست باید پاسخگوی اقدامات خود باشند!

پنج شنبه 28 دی 1402 - 8:30:0
بلینکن: حوثی های تروریست باید  پاسخگوی اقدامات خود باشند!

آمریکا بار دیگر جنبش انصارالله یمن را در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی خود قرار داده استو

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد واشنگتن بار دیگر جنبش انصارالله یمن را در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی خود قرار داده و این تصمیم پس از ۳۰ روز اجرایی می‌شود.

بلینکن بدون اشاره به دلیل اصلی حملات در دریای سرخ و حمایت های آمریکا از رژیم اسرائیل در بمباران نوار غزه افزود: «از ماه نوامبر، حوثی‌ها (انصارالله) حملات بی‌سابقه‌ای را علیه کشتی‌های دریایی بین‌المللی در دریای سرخ و خلیج عدن و همچنین نیروهای نظامی مستقر در این منطقه که برای دفاع از ایمنی و امنیت کشتی‌های تجاری حضور دارند، انجام داده‌اند. این حملات علیه کشتیرانی بین‌المللی، دریانوردان را به خطر انداخته، جریان آزاد تجارت و حقوق و آزادی‌های کشتیرانی را مختل کرده است.»

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: «معرفی این گروه (انصارالله) به نام گروه تروریستی با هدف ترویج پاسخگویی در قبال فعالیت های تروریستی این گروه است. اگر حوثی ها حملات خود را در دریای سرخ و خلیج عدن متوقف کنند، آمریکا این اقدام را مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد داد.»

بلینکن ادعا کرد: حوثی ها باید پاسخگوی اقدامات خود باشند، اما این پاسخگویی نباید به قیمت غیرنظامیان یمن تمام شود. ما در حال برداشتن گام های قابل توجهی برای کاهش هر گونه تأثیر نامطلوب این اقدام بر مردم یمن هستیم. این تصمیم پس از ۳۰ روز اجرایی می شود و در این مدت، دولت آمریکا با ذینفعان، ارائه دهندگان کمک و شرکا که برای تسهیل کمک‌های بشردوستانه و واردات تجاری کالاهای حیاتی در یمن نقش دارند، ارتباط برقرار خواهد کرد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 27 دی 1402 - 21:0:7

دسته بندی :