سنای آمریکا با تحقیق درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مخالفت کرد

چهار شنبه 27 دی 1402 - 19:0:0
سنای آمریکا با تحقیق درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مخالفت کرد

نمایندگان سنای آمریکا با طرح سناتور دمکرات برنی سندرز که تلاش داشت کشورش را به تحقیق در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه وادار کند، مخالفت کردند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سناتور برنی سندرز که تلاش داشت قانونگذاران آمریکایی را به صدور قطعنامه‌ای و ملزم کردن کشورش به تحقیق در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه وادار کند، شکست خورد و سیاستمداران آمریکایی از آن حمایت نکردند.
برنی سندرز، از سناتورهای سرشناس آمریکایی در آزمایشی قابل‌توجه، همکاران خود را وادار کرد تا درباره اینکه آیا در مورد نقض حقوق بشر در جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس تحقیق شود یا خیر، تصمیم بگیرند و این فشار او، گامی به سوی محدود کردن احتمالی کمک‌های نظامی ایالات متحده به رژیم صهیونیستی، در شرایطی است که حملات ویرانگر این رژیم به غزه از ۱۰۰ روز فراتر رفته است.
در ادامه، سناتورهای آمریکا با اکثریت قاطع این اقدام را رد کردند. اقدام حقوقی سندرز با استناد به یک قانون قدیمی بود که چندین دهه است مورد استفاده قرار نگرفته و وزارت امور خارجه آمریکا را ملزم می‌کرد ظرف ۳۰ روز گزارشی در مورد اینکه آیا تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه نقض حقوق بشر و توافقات بین‌المللی است، ارائه کند. به دنبال آن، اگر دولت در انجام این کار شکست می‌خورد، کمک‌های نظامی ایالات متحده به رژیم صهیونیستی که مدت‌ها بدون هیچگونه سوالی تضمین شده بود، ممکن بود به سرعت متوقف شود.
به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، این رای‌گیری اما عمق نارضایتی قانون‌گذاران آمریکایی در مورد پیگرد رژیم صهیونیستی در مورد جنگ علیه ملت فلسطین و حماس را آشکار می‌کند. هیچ چشم‌اندازی برای پایان حملات کورکورانه این رژیم که هیچ تناسبی با حملات هفتم اکتبر حماس ندارد، دیده نمی‌شود.   
در مجموع، ۱۱ سناتور در رای‌گیری سنای آمریکا به سندرز پیوستند که اکثرا دموکرات‌ها بودند، در حالی که ۷۲ سناتور مخالفت کردند.
پیش از رای‌گیری، سندرز در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس بار دیگر از آنچه «حق» رژیم صهیونیستی در «دفاع از خود» خواند، صحبت کرد اما گفت: «آنچه اسرائیل حق انجامش را ندارد، این است که حق ندارد با استفاده از کمک نظامی ایالات متحده علیه کل جمعیت فلسطین جنگ به راه بیندازد. و به اعتقاد من، این اتفاقی است که در حال وقوع است.»

 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 27 دی 1402 - 10:56:49