در برنامه فلسطین الصمود مطرح شد:

تظاهرات گسترده یمنی ها در همبستگی با غزه و محکومیت تجاوزات آمریکا و انگلیس

شنبه 23 دی 1402 - 10:43:4

مردم یمن همواره در قبال مشکلات و مسائل کشورهای اسلامی به ویژه جنگ غزه مواضع شرافتمندانه ای داشته اند و از تصمیمات رهبری سیاسی و نظامی خود در این زمینه حمایت کرده اند.

ویژه ‌- الکوثر: تظاهرات گسترده مردم یمن دیروز جمعه با شعار « پیروزی موعود و جهاد مقدس» در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت تجاوزات  آمریکا و انگلیس به  خاک این کشور در چند منطقه صنعا پایتخت و استان صعده در شمال یمن برگزار شد.
عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله  خواستار برگزاری تظاهرات مردم یمن در همبستگی با مردم غزه و محکومیت تجاوزات آمریکا و انگلیس در میدان «السبعین» در مرکز صنعا شده بود.
این تظاهرات گسترده پس از آن صورت گرفت  که آمریکا و انگلیس در سحرگاه روز جمعه به صنعا، پایتخت یمن و مناطقی در استان‌های حدیده، صعده، دمار، تعز و حجه حمله کردند.
درهمین ارتباط ، ائتلاف احزاب سیاسی مخالف تجاوز نظامی در یمن ضمن محکوم کردن حملات  آمریکا و انگلیس به خاک یمن تاکید کرد که ایالات متحده و انگلیس با تجاوزات خود مستقیماً کشتیرانی بین المللی و تجارت جهانی را در معرض خطر قرار دادند.
این ائتلاف در بیانیه خود افزود:  حملات آمریکا  و انگلیس ادامه  تجاوزاتی است که بیش از هشت سال در یمن به طول انجامید و نشان می دهد که این اقدامات فقط در راستای حمایت از عملیات وحشیانه اسرائیل و آمریکا  ضد مردم  فلسطین و نسل کشی و پاکسازی قومی  آنهاست  ولی قطعا دشمنان یمن در محاسبات خود دچار اشتباه شده اند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 23 دی 1402 - 10:24:13