آمریکا و انگلیس از مجازات نیروهای مسلح یمن در امان نخواهند بود

جمعه 22 دی 1402 - 19:0:0
آمریکا و انگلیس از مجازات نیروهای مسلح یمن در امان نخواهند بود

شورای عالی سیاسی یمن در پاسخ به جنایت آمریکا و انگلیس، تاکید کرد که این حمله، تهدید واقعی صلح و امنیت بین المللی است و پیامدهای آن بر عهده آمریکا، انگلیس و صهیونیست ها است.

 به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از خبرگزاری «سبا»، شورای عالی سیاسی یمن افزود کرد که حمله خائنانه و بزدلانه آمریکا و انگلیس به ملت یمن در بامداد امروز، تجاوزی غیرقانونی و برخلاف همه قوانین بین المللی و تهدید واقعی صلح و امنیت بین المللی است.

این شورا، این حملات را در امتداد اقدامات خیانتکارانه آمریکا در هدف قراردادن نیروهای دریایی یمن و حملات آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه و حملاتی که از مارس ۲۰۱۵ علیه مردم یمن آغاز شده است، دانست و افزود: در هر حال رفتاری بی شرمانه و گستاخانه و محکوم و مردود است.

این بیانیه تاکید کرد که این حمله، تهدید واقعی صلح و امنیت بین المللی است و منطقه را در معرض خطرات حقیقی قرار می دهد که پیامدهای آن بر عهده آمریکا، انگلیس و صهیونیست ها است.

شورای عالی سیاسی یمن اضافه کرد که پاسخ این کشور در چارچوب دفاع مقدس، حاکمیت، استقلال و تصمیم‌گیری آزادانه و مستقل یمن است و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها باید بدانند که از مجازات نیروهای مسلح قهرمان ما در امان نخواهند ماند و شادی متجاوزان دیری نخواهد پایید و دست ما با یاری و استعانت خداوند متعال و توکل بر او، برتر خواهد بود.

این بیانیه اشاره کرد که تمامی منافع آمریکا و انگلیس در پاسخ به تجاوز مستقیم و آشکار علیه مردم یمن برای نیروهای مسلح این کشور به اهداف مشروعی تبدیل شده است.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که حضور آمریکا و انگلیس و کسانی که به بهانه های واهی با آنها در دریای سرخ و باب المندب ائتلاف کرده اند، غیرقابل قبول و مغایر با همه قوانین و تهدیدی قطعی برای کشتیرانی بین المللی و جمهوری یمن است که بصورت مناسب با آن مقابله می شود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 22 دی 1402 - 17:52:25

دسته بندی :