فراخوان اولویت‌‌های جدید برای ثبت‌نام "حج تمتع ۱۴۰۳" از امروز

چهار شنبه 20 دی 1402 - 11:44:25
فراخوان اولویت‌‌های جدید برای ثبت‌نام "حج تمتع ۱۴۰۳" از امروز

از امروز اولویت‌‌های جدید از سوی سازمان حج و زیارت برای ثبت‌نام حج تمتع سال آینده فراخوانده می‌شوند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، طبق برنامه‌ریزی‌‌های صورت‌گرفته از سوی سازمان حج و زیارت، ثبت‌نام مقدماتی از افراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع برای سال آینده از 15 دی ماه آغاز شد.
در وهله نخست مقرر شد افرادی که تا 29 اسفند 1385 ودیعه‌گذاری کرده‌اند، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند اما ازآن‌جایی که ظرفیت ثبت‌نام هنوز تکمیل نشده است، اولویت‌ بعدی نیز برای ثبت‌نام فراخوانده شدند،
براین اساس، از امروز افرادی که تا پایان 31 تیر ماه 1386 ثبت‌نام کرده بودند امکان ثبت‌نام خواهند داشت؛ این افراد می‌توانند به سایت https://reserve.haj.ir مراجعه و با تکمیل اطلاعات، نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند.
تاکنون 8 هزار و 397 نفر نسبت به ثبت‌نام و پرداخت وجه اقدام کرده‌اند که 3 هزار و 861 نفر از آنها مرد و 4 هزار و 536 نفر زن هستند.
 سهمیه حج ایران برای سال آینده 82 هزار و 500 نفر تعیین شده است؛ البته مکاتباتی از طریق وزارت امور خارجه با عربستان در حال انجام است تا این سهمیه به مرز 89 هزار نفر برسد.
اگرچه هنوز محاسبه کامل درباره قیمت حج انجام نشده است، اما طبق آنچه سید عباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرده است، هزینه حج با توجه به نرخ ارز تخصیصی و کیفیت خدمات، به‌نسبت حج گذشته تغییراتی خواهد داشت و چنددرصدی به قیمت حج گذشته اضافه می‌شود؛ بنابراین در مرحله پیش‌ثبت‌نام کاروان‌ها، علی‌الحساب این مبلغ 140 میلیون تومان است تا بعد براساس نوع و کیفیت هتل، قیمت نهایی از زائران دریافت شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


چهار شنبه 20 دی 1402 - 11:44:20