در برنامه «عراق الغد» مطرح شد:

تحلیلگر عراقی: ترور فرماندهان مقاومت پروژه ای آمریکایی - صهیونیستی است

دو شنبه 18 دی 1402 - 10:55:58

یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با برنامه «عراق الغد» شبکه الکوثر از راهبرد جدید آمریکا و رژیم صهونیستی برای تشدید تنش ها و ترور در منطقه پرده برداشت.

ویژه ‌- الکوثر: «حسین الاطرقجی» با تاکید بر اینکه آمریکا پشت همه پروژه های ترور و جنگ های خونین در جهان است، گفت: حملات اخیر آمریکا در عراق و ترور یکی از فرماندهان حشد الشعبی ، از راهبرد جدید واشنگتن برای  تشدید تنش ها درمنطقه جهت کاهش  فشارها ضد رژیم صهیونیستی حکایت دارد.
وی تصریح کرد: موضوع مهمی که باید به آن توجه کرد اینکه ائتلاف به اصطلاح بین المللی به سرکردگی آمریکا می خواهد  فرماندهان گروه های مقاومت اسلامی  در عراق را به بهانه تروریسم  حذف کند که این موضوع حمله به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق قلمداد می شود.
الاطرقجی افزود: آمریکا همچنین در تلاش است به حملات خود ضد نهادها و اماکن  حشد الشعبی ادامه دهد تا این نهاد مردمی تضعیف شود.
وی همچنین گفت: اینجا موضوعی را باید یادآوری کنم وآن به حدود 16 سال پس از پایان جنگ بین حزب الله و رژیم صهیونیستی برمی گردد که « گادی آیزنکوت»، رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی «دکترین ضاحیه » را مطرح و درکنست این دکترین تصویب شد و دولت آمریکا هم آن را تایید کرد.
این تحلیلگر عراقی تصریح کرد:  این راهبرد نظامی اشاره می‌کند که در یک جنگ نامتقارن شهری، ارتش عمداً زیرساختهای غیرنظامی را هدف قرار دهد تا با افزایش رنج و عذاب غیرنظامیان، بازدارندگی افزایش یابد.
این کارشناس عراقی گفت: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا هم اکنون این دکترین را اجرا و با غیرنظامیان به‌ عنوان یگان‌های دشمن رفتار می‌کند ، بنابراین نابودی غیرنظامیان  با ترور و بمباران  برای این رژیم و متحدش آمریکا، امری عادی و درجهت تقویت رژیم اسرائیل است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 18 دی 1402 - 10:55:50