اولین پاسخ حزب‌الله به ترور شهید العاروری ؛ موشک باران پایگاه رژیم صهیونیستی

شنبه 16 دی 1402 - 14:0:0

حزب‌الله لبنان اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی در اولین واکنش به ترور صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و همرزمانش در حومه جنوبی بیروت، ۶۲ موشک به پایگاه کنترل هوایی مرون شلیک کردند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در بیانیه حزب الله لبنان آمده است که پایگاه مرون تنها مرکز مدیریت، نظارت و کنترل هوایی در شمال اسرائیل است و هیچ جایگزین دیگری برای آن وجود ندارد.
رسانه‌های اسرائیلی، صبح امروز (شنبه)، خبر دادند آژیرهای خطر در ده‌ها شهرک در شمال فلسطین اشغالی فعال شده است. به دنبال این گزارش، منابع اسرائیلی خبر دادند آژیرها به علت احتمال نفوذ پهپاد و شلیک راکت در ۹۴ شهرک اسرائیلی فعال شده است.
دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر نیز اعلام کرد که حدود ۴۰ راکت و موشک از لبنان به سمت منطقه «جبل میرون» پرتاب شده است.
وی افزود: یک هواپیمای اسرائیلی تیم نظامی را در جنوب لبنان هدف قرار داد که این موشک‌ها را به سمت شمال اسرائیل پرتاب کرده بودند.
شبکه الجزیره در این باره گزارش داده بود ۳۲ موشک از جنوب لبنان به سمت مواضع رژیم صهیونیستی در الجلیل علیا در شمال سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که حزب‌الله لبنان با چند پهپاد اقدام به هدف قرار دادن پایگاه اطلاعات ارتش این رژیم در منطقه «جبل میرون» در شمال فلسطین اشغالی کرده است.
این رسانه‌ها همچنین نوشتند که ارتش رژیم اشغالگر درپی این حملات دستور مسدود کردن چند جاده در الجلیل علیا را صادر کرده است.
طی هفته‌های اخیر مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. طی هفت روز آتش‌بس میان رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین آرامش نسبی در این منطقه حکم‌فرما شد، اما در پی ازسرگیری تجاوزات تل‌آویو به نوار غزه، حملات متقابل میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر نیز بار دیگر شدت گرفت.
رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان‌ الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند. تعدادی از شهرک‌نشینان هم به صورت داوطلبانه شهرک‌ها را ترک کرده‌اند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 16 دی 1402 - 11:58:30