اشاره گانتس به اختلافات شدید در کابینه رژیم صهیونیستی

شنبه 16 دی 1402 - 9:31:58
اشاره گانتس به اختلافات شدید در کابینه  رژیم صهیونیستی

وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی گفت: در بسیاری از نشست‌های کابینه نشانی از وحدت عمل برای ادامه جنگ به چشم نمی خورد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «بنی گانتس» وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی و عضو شورای جنگ تل آویو جمعه شب اعتراف کرد: اسرائیل با سخت‌ترین جنگ روبه‌ رو است.
گانتس در سخنانی که شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» آن را پخش کرد، افزود: ما در چندین جبهه درحال جنگ هستیم، ما باید بصورت متحد در برابر آنها عمل کنیم  اما در بسیاری از نشست‌های کابینه هرگز این رفتارها رخ ندارد.
وی ادامه داد: بسیار خوب است که رئیس ستاد مشترک ارتش مسؤولیت پس از فاجعه ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) را بپذیرد و تیمی تشکیل شود که برای ادامه جنگ دست عبرت بگیرد و این وظیفه اوست.
جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه پس از جدال میان چند تن از وزیران صهیونیستی حاضر در این جلسه با هالیوی به پایان رسید.
چند تن از وزیران کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل اختلاف نظر با هالیوی که تصمیم گرفته است تیمی را مأمور تحقیق درباره حمله ۷ اکتبر کند به رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی حمله کردند.
پیشتر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش تحقیقات در مورد شکست هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه/ طوفان الاقصی) را آغاز کرده و برای همین منظور یک کمیته تحقیقاتی را به ریاست شائول موفاز رئیس اسبق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تشکیل داده است.این شبکه تاکید کرد که موفاز تحقیقاتی را در مورد آمادگی ارتش برای عملیات زمینی در غزه انجام داده است.
در همین پیوند، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت هم نوشت که کمیته تحقیق شامل شائول موفاز و شماری از افسران ارشد سابق (نیروهای ذخیره) است.
این روزنامه اشاره کرد که موفاز قرار است در مورد جنگ کنونی در غزه از جمله شکست‌های روز هفتم اکتبر تحقیق کند.
در ادامه این جلسه درحالی‌که یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با حمایت از هالیوی تلاش کرد وزیران حاضر را ساکت کند اما این حمایت کمکی به حل اختلاف نظرها نکرد و وزیران صهیونیستی همچنان بر سر یکدیگر فریاد می زدند.
تنش‌ها در جلسه تا جایی ادامه یافت که منجر به درگیری لفظی میان ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و گانتس شد.
گانتس که همانند گالانت از هالیوی حمایت کرد بر سر دیگر وزرای صهیونیستی که به رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی حمله کردند فریاد کشید و جلسه کابینه جنگ به طور کامل با تنش همراه شد.
پس از داد و فریاد وزاری صهیونیستی حاضر در این جلسه بر سر یکدیگر کنترل جلسه از دست نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به طور کامل خارج شد و در حالیکه تنها نظاره گر این داد و فریادها بود دستور پایان بی نتیجه جلسه را داد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 16 دی 1402 - 9:31:53