نودویکمین روز «طوفان الاقصی ؛ درگیری های شدید در کرانه باختری

شنبه 16 دی 1402 - 8:53:48
نودویکمین روز «طوفان الاقصی ؛ درگیری های شدید در کرانه باختری

درگیری در جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی و دستور نتانیاهو برای تعطیلی جلسه ، یورش صهیونیست‌ها به کرانه باختری و بمباران مناطق مختلف در نوار غزه از مهم ترین تحولات فلسطین اشغالی در 24 ساعت گذشته است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در ادامه حمله‌های مداوم رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین، بامداد امروز شنبه اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری حمله کردند و نیروهای مقاومت نیز با آنها درگیر شدند.
با گذشت سه ماه، حمله‌های مداوم جنگنده‌ها و نیروهای رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری همچنان ادامه دارد و بامداد امروز درگیری مسلحانه شدیدی بین نیروهای اشغال‌گر و مبارزان مقاومت در شهر نابلس و دیگر مناطق کرانه باختری روی داد.
خبرنگار الجزیره دقایقی پیش اعلام کرد که بر اثر بمباران خانه‌ای در محله المناره در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه ۱۸ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.
نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین شامگاه جمعه به اردوگاه العروب در شمال الخلیل واقع در کرانه باختری یورش بردند که در نتیجه آن جوانان مقاوم با متجاوزان درگیر شدند.

سایر تحولات مهم غزه و سرزمین های اشغالی  به شرح ذیل است:

واکنش رسانه‌های صهیونیستی به اظهارات سید حسن نصرالله

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نسبت به اظهارات دیروز سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان واکنش نشان داده و به صورت ویژه به ماهیت احتمالی واکنش مقاومت لبنان نسبت به ترور شهید العاروری پرداختند. «دلون بن دیوید» خبرنگار مسائل نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این رابطه گفت که ارزیابی‌های ارتش اسرائیل نیز نشان می‌دهد که حزب‌الله لبنان نسبت به ترور شهید «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بیروت واکنش نشان خواهد داد، اما این واکنش خارج از محدوده درگیری‌های کنونی خواهد بود.
«ألیور لوی» تحلیلگر مسائل عربی در شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به اظهارات قاطع دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص واکنش به ترور العاروری تصریح کرد که چیزی که سید حسن نصرالله از آن سخن نگفت، این بود که این واکنش چه زمانی و به چه شکلی انجام خواهد شد.

وزرای اسرائیلی: کابینه ائتلافی ماندگار نخواهد بود

«سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل» در گزارشی به نقل از وزرای ارشد کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه جنگ برای مدت طولانی پا برجا نخواهد ماند.
وزاری کابینه ائتلافی فاش کردند که انتقادات به هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش با هماهنگی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر برنامه ریزی شده بود و خاطرنشان کردند که «برنامه پنهانی وجود دارد تا نهادهای امنیتی مسئول شکست در ۷ اکتبر شناخته شوند.»
طی روز پنجشنبه  رسانه‌های رژیم صهیونیستی از بروز مشاجرات لفظی شدید میان چند نفر از وزیران کابینه نتانیاهو با «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی خبر داده بودند. گزارش‌ها حاکی است درگیری لفظی وزرا بر سر یکدیگر و هالوی در آن جلسه به حدی اوج گرفت که نتانیاهو ناچار شد جلسه کابینه را نیمه‌کاره تمام کند. هالوی پیشتر اعلام کرده بود که در نظر دارد تیمی را مأمور تحقیق درباره حمله ۷ اکتبر کند؛ طرح این موضوع به جدال شدید میان وزرا انجامید.

حزب الله: پایگاه «برکه ریشا» ارتش اسرائیل را با موشک برکان هدف قرار دادیم

حزب الله از هدف قرار  دادن پایگاه برکه ریشا ارتش رژیم صهیونیستی با موشک برکان در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه و مقاومت شجاع آن خبر داد.

عضو انصارالله: یمن نقش منطقه‌ای و بین المللی ایفا می‌کند

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصارالله گفت: یمن به سبب سیاستهای اشتباه آمریکا نقش منطقه ای و بین المللی ایفا می کند. وی افزود:  اسرائیل نمی خواهد  اعتراف کند که بازیابی قدرت بازدارندگی اش همانند گذشته محال است. محمد البخیتی گفت: یمن همچنان به عملیات نظامی خود در راستای حمایت از برادرانش در فلسطین ادامه خواهد داد و در این راه به آنچه واشنگتن انجام می دهد، اعتنایی نخواهد کرد.

حمله راکتی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی، شهرک بلیدا در جنوب لبنان را با چهار راکت هدف قرار داد که این راکتها از یک پهپاد شلیک شد.

اعتراف رسمی به زخمی شدن 15 نظامی صهیونیست طی 24 ساعت

رسانه های عبری به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی در سایه سانسور نظامی شدید به زخمی شدن 15 نظامی طی 24 ساعت اخیر در نوار  غزه اعتراف کردند و افزودند حال سه نفر از آنها وخیم است.

 

هدف قرار گرفتن پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه

منابع خبری از وقوع انفجارهای شدید خبر دادند که پایگاه اشغالگران آمریکایی در روستای الخضراء واقع در دیرالزور سوریه را به لرزه درآورده است.

وزیر خارجه فرانسه: اسرائیل حق ندارد درباره آینده نوار غزه تصمیم بگیرد

وزیر خارجه فرانسه: درخواستها برای کوچاندن فلسطینیان از نوار غزه مسئولانه نیست و ما را از راه حل دور می کند و این درخواستها با منافع اسرائیل تعارض دارد.

افزایش آمار شهدای خبرنگار غزه به 107 نفر

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه از افزایش آمار شهدای خبرنگار در حملات اشغالگران صهیونیست به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون خبر داد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 16 دی 1402 - 8:53:16