تسلیت دبیر کل حزب الله لبنان در پی شهادت فرمانده الحشد الشعبی و شهدای کرمان

جمعه 15 دی 1402 - 17:0:0
تسلیت دبیر کل حزب الله لبنان در پی شهادت فرمانده الحشد الشعبی و شهدای کرمان

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی عصر امروز (جمعه) به مناسبت هفتمین روز درگذشت حاج محمد یاغی ملقب به «ابوسلیم»، شهادت تعدادی از مردم ایران در حمله تروریستی کرمان فرمانده الحشد الشعبی را تسلی گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید حسن نصرالله در سخنرانی عصر روز جمعه خود در حسینیه مقام «سیده خوله» (سلام الله علیها) در بعلبک،  به مناسبت هفتمین روز درگذشت حاج محمد یاغی ملقب به «ابوسلیم» معاون اجرایی حزب الله ضمن تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از مردم ایران در حمله تروریستی کرمان، گفت که خون این شهدا هرگز به هدر نخواهد رفت.

دبیر کل حزب الله همچنین درگذشت حاج ابوتقوی السعیدی فرمانده تیپ ١٢ حشد الشعبی در حمله پهپادی در بغداد را به عراق ، مرجعیت دینی ، الحشد الشعبی و جنبش النجباء تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه تسلیت گفتن من برای شهادت حاج ابوسلیم، از اعماق قلب است، گفت: «از سال ۱۹۸۷ میلادی (مصادف با 1357 هجری شمسی) که جوان بودیم، او را می شناختم و از همان ساعات اول بین ما رابطه برادری، محبت، دوستی و اعتماد کامل به وجود آمد. ابوسلیم یک انقلابی و فعال در منطقه خود و محیط پیرامونش بود که فعالیت خود را از بعلبک شروع کرد.

سید حسن نصرالله افزود : اولین مشوق حاج ابوسلیم جناب آقای موسی صدر بود که در اولین گروه تشکیلاتی در بعلبک ملاقات کردیم و بیش از 40 سال با هم کار کردیم و در برعهده گرفتن مسئولیت با هم پیشرفت کردیم.

وی ادامه داد که این مسیر برای حاج ابوسلیم همراهی با امام صدر، سید عباس موسوی و سید محمد باقر صدر است و به رهبری تاریخی امام خمینی (ره) منتهی می شود.

او گفت : در حزب الله، سرنوشت ما این بود که در آغاز کار حزب الله، زمانی که رهبری منطقه بقاع تأسیس شد، ما در بقاع باشیم و با هم کار کنیم.

سید حسن نصرالله افزود: «ابو سلیم یاور، یاور، پشتیبان، مددکار و حاضر در هر یک از نقاط این مسیر بود، بصیرت حاج ابوسلیم این پایداری را ایجاد کرد و حضور ابوسلیم عالی بود. بیشتر دوران جوانی و عمرش صرف خدمت به بقاع و اهل آن شد و آنها سزاوار همه اینها هستند.»


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 15 دی 1402 - 20:56:17

دسته بندی :