تشدید اختلافات در کابیه جنگی رژیم صهیونیستی

جمعه 15 دی 1402 - 10:0:0
تشدید اختلافات در کابیه جنگی رژیم صهیونیستی

بر اساس اخبار رسانه‌های عبری، تنش در کابینه جنگی رژیم صهیونیستی و مجادله لفظی میان وزیر جنگ و نخست‌وزیر بالا گرفته است..

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند بعد از آنکه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل از حضور سران موساد و شین‌بت در جلسه شورای جنگی جلوگیری کرد جدال لفظی سختی بین او و «یوآو گالانت» در گرفت.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با گزارش این خبر افزود یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل به نتانیاهو گفته که در حال آسیب زدن به امنیت اسرائیل است.

در روزهای گذشته گزارش‌های متعددی از اختلاف در میان اعضای کابینه جنگی نتانیاهو در رسانه‌های اسرائیل منتشر شده است.

پنجشنبه هفته گذشته هم جلسه کابینه نتانیاهو به دلیل اختلافات برگزار نشد. در آن جلسه قرار بود مسئله حکمرانی غزه بعد از اتمام جنگ به بحث و گفت‌وگو گذاشته شود.

اندکی بعد از لغو جلسه کابینه در شامگاه پنجشنبه حزب راست‌گرای افراطی «صهیونیسم مذهبی» اعلام کرد که قصد دارد برای اعتراض به کنار گذاشته شدن از مباحثات کابینه نتانیاهو، خودش جلسه‌ای با همین موضوع برگزار کند.

این اختلاف‌ها در حالی ادامه دارد که رژیم اسرائیل با گذشت نزدیک به سه ماه از جنگ تا کنون موفقیتی در دستیابی به اهداف جنگی خود کسب نکرده است.

رژیم اسرائیل هدفش از اقدامات جنگی در غزه را نابود کردن حماس اعلام کرده اما روزنامه نیویورک‌تایمز چهارشنبه گذشته در تحلیلی به نقل از کارشناسان نوشت که هنوز نشانه‌ای از افول توان نظامی حماس وجود ندارد.

از ابتدای عملیات طوفان الاقصی توسط حماس و با پیوستن گانتز از احزاب مخالف به کابینه برای مدیریت جنگ، برخی وزرای نتانیاهو نظیر اسموتریچ و ایتمار بن‌گوویر تهدید کرده بودند که در صورت توقف حملات علیه غزه، از ائتلاف حکومتی خارج خواهند شد.

کارشناس سیاسی شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل پیش از این در توضیح تبعات این اختلافات گفته‌ است: «سیستم روابط گالانت و گانتز در مقابل نتانیاهو، با بدبینی و عدم اعتماد همراه شده و این می‌تواند بر مدیریت جنگ تأثیر بگذارد».


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 15 دی 1402 - 12:32:19

دسته بندی :