در برنامه فلسطین الصمود مطرح شد:

نقش شهید سلیمانی در تقویت توانمندی های مقاومت فلسطین

چهار شنبه 13 دی 1402 - 9:46:18

تردیدی نیست که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نقش مهمی در تقویت توان نظامی ، لجستیکی و فنی مقاومت فلسطین ایفاء کرد و در به وجود آوردن استراتژی نظامی جدید برای نبرد رزمندگان فلسطینی ضد رژیم اشغالگر صهیونیستی نقش پررنگی داشت.

ویژه - الکوثر گزارش برنامه «فلسطین الصمود» شبکه الکوثر که همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران پخش شد، حاکیست؛ آثار تلاش های فراوان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تقویت توانمندی مقاومت فلسطین امروز  در حملات ویرانگر رزمندگان مقاومت علیه صهیونیست ها در غزه مشهود است.
شهید سلیمانی در طول دو دهه از زندگی جهادی و انقلابی اش، به خاطر اعتقاد راسخی که به مقاومت داشت، خود را وقف ارتقای سطح توانمندی های محور مقاومت و بسیج امت اسلامی برای آزادی فلسطین و احقاق حقوق آنها کرد.
او اعتقاد داشت آرمان فلسطین و بیت المقدس نماد وحدت است و از این رو باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت  و آنها را در راه مبارزه برای آزادی قدس از چنگال اشغالگری وحشیانه رژیم صهیونیستی تقویت کرد.
فرماندهان ارشد گردان های شهید عزالدین قسام، گردان های قدس و همچنین مسئولان حماس و جهاد اسلامی  بر نقش تاثیرگذار حاج قاسم سلیمانی در پیروزی مقاومت فلسطین در رویارویی با صهیونیست ها همواره تاکید کرده اند.
پس از شهادت حاج قاسم ، مقامات فلسطینی در چندین نوبت به نقش و حضور شهید سلیمانی در غزه و نبرد سیف القدس اشاره کردند و این همان چیزی است که قبل از شهادت وی به دلایل امنیتی مخفی نگه داشته بودند.
«اسامه حمدان»  سخنگوی جنبش حماس می گوید :  شهید سلیمانی لحظه به لحظه مقاومت فلسطین را در نبردها همراهی می کرد.
«احمد عبدالهادی» از اعضای دفتر سیاسی حماس و نماینده جنبش در لبنان نیز گفت: شهید سلیمانی چندین بار به غزه سفر و از همان لحظه اول در تهیه و طراحی نقشه دفاعی نوار غزه شرکت کرد و این از دشمن پنهان نیست.
این در حالیست که، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مراسم تشییع پیکرهای پاک شهید سلیمانی و یارانش در تهران، با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عمر خود را در راه مقاومت و مردم فلسطین صرف کرد ،  او را «شهید بیت المقدس» خواند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 13 دی 1402 - 9:46:11