آغاز سفر عمره از فردا پس از 9 سال وقفه

سه شنبه 12 دی 1402 - 17:55:24
آغاز سفر عمره از فردا پس از 9 سال وقفه

اعزام زائران ایرانی به عمره، پس از 9 سال وقفه از فردا 13 دی آغاز می‌شود و تا 28 اسفند ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اعزام زائران ایرانی به عمره، از فردا 13 دی همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) آغاز می‌شود و تا 28 اسفند ادامه می‌یابد که در این بین فرودگاه‌های مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، ساری، یزد، بندرعباس، اهواز، کرمان، زاهدان و فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) بعد از 9 سال وقفه، امسال در خدمت مسافران سرزمین وحی خواهند بود. امسال 62 هزار زائر عمره با چهار پرواز روزانه با ظرفیت 1000 تا 1100 نفر به عمره مشرف می‌شوند.  

رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی گفت: تمام فرودگاه‎‌های عامل در سفر عمره همچون سفر حج تمتع و اربعین در حالت آماده‌باش هستند و تکریم مسافران سرزمین وحی را سرلوحه کار قرار داده‌ایم.

او همچنین تایید کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی در فصل زمستان و احتمال تاخیر و لغو برخی پروازها، باید اطلاع‌رسانی هوشمندانه از سوی بخش‌های مرتبط از جمله شرکت‌های هواپیمایی داشته باشیم تا شاهد ازدحام جمعیت در سالن‌های فرودگاهی نباشیم.

همچنین شمس‌الدین فرزادی‌پور مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان حج و زیارت در مذاکرات با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»، درخواست انجام روزانه دو پرواز را داشته است اما امکان تغییر و افزایش تعداد پروازهای ویژه سفرهای حج نیز وجود دارد.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 12 دی 1402 - 17:55:16