در برنامه فلسطین الصمود مطرح شد:

شکست رژیم صهیونیستی در جنگ رسانه ای مقاومت غزه

دو شنبه 11 دی 1402 - 10:52:8

شکی نیست که اهمیت عملیات روانی و جنگ تبلیغاتی و رسانه ای از جنگ فیزیکی و میدانی کمتر نیست و عملیات وحشیانه رژیم صهیونیستی ضد مردم غزه نمونه بارز این موضوع است.

ویژه - الکوثر گزارش برنامه « فلسطین الصمود» برنامه شبکه الکوثرحاکیست، تحليلگران سياسي معتقدند جنگ تصويرها (جنگ رسانه ای، عملیات روانی و تبلیغاتی) به لحاظ اهمیت در کنار نبردهاي ميداني ارزیابی می شود و گاهي از آنها پيشي هم مي‌گيرد.
امروز درجنگ غزه، ارتش رژیم صهیونیستی با تبلیغات وسیع سعی در پیروز جلوه دادن خود می کند اما واقعیت تصاویر نشان می دهد  برای ارتش اشغالگر نمی توان پیروزی متصور شد.
ناظران سیاسی می گویند : رژیم صهیونیستی در پی حمله حماس در هفتم اکتبر در نبرد میدانی و رسانه ای شکست خورد و با کشتار وسیع غیرنظامیان فلسطینی سعی کرد بعدا انتقام بگیرد اما با مقاومت مردم غزه  از هر دو طرف شکست خورد.
در جنگ غزه جنگجویانی در حال نبرد هستند که سلاح آنها  دوربین و صدا و تصویر است و آنها با نمایش جنایات رژیم صهیونیستی در رسانه ها، افکار عمومی جهان را بیدارتر می کنند. ازاین منظر،  نقش رسانه ها در جنگ غزه این باردر مقایسه با جنگ های قبلی بارزترو مهم تر است .
این گزارش می افزاید: اشغالگران صهیونیست ابتدا با قطع ارتباطات و اینترنت سعی در پنهان کردن جنایات خود در غزه از دوربین های رسانه ها داشتند و درپی القای این موضوع بودند که  مقاومت در شرف نابودی است اما پخش فیلم ها و گزارش های رسانه ای مقاومت از انهدام تجهیزات و هلاکت نظامیان صهونییست تلاش مذبوحانه  اشغالگران را بی نتیجه ساخت و آنها را در موضع سختی قرار داد.
نکته مهم اینکه ، تصاویر پخش شده از سوی فلسطینی ها هم اکنون صهیونیست ها  را مضطرب کرده  و باعث شکاف و تفرقه در میان سران ارتش صهیونیستی شده است.


 

آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 11 دی 1402 - 10:52:1