ترکی‌الفیصل: حماس هفتم اکتبر حیثیت اسرائیل را در جهان برباد داد

دو شنبه 11 دی 1402 - 21:0:0
ترکی‌الفیصل: حماس هفتم اکتبر حیثیت اسرائیل را در جهان برباد داد

رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان گفت: آنچه حماس با حمله به اسرائیل انجام داد و شیوه ای که از طریق آن توانست دژهای استوار این رژیم را در اطراف غزه درهم بشکند، تبعات بسیار بزرگی به همراه داشت.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از شبکه الاخباریه، «ترکی الفیصل»  تصریح کرد:  یکی از مهمترین این تبعات، درهم شکستن اعتباری بود که اسرائیل نزد جهانیان داشت، مبنی بر اینکه در منطقه هیچ قدرتی توان رقابت یا رویارویی و به چالش کشیدن آن را ندارد و اینکه مصون در برابر هر قدرتی است.
رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان سعودی افزود : طوفان الاقصی نشان داد که مساله فلسطین زنده است و آنگونه که طی سالها ادعا می شد که فلسطین موضوعی فراموش شده  و اهتمامی به آن وجود ندارد، نیست و آرمان فلسطین نمرده و پویا است.
الفیصل اضافه کرد: تبعاتی که عملیات طوفان الاقصی در حدود سه ماه قبل به دنبال داشت، جهانیان را بیدار کرد و نشان داد که نه تنها مساله فلسطین پابرجاست؛ بلکه در آنجا ظلم و ستمی روا داشته می‌شود و مردم فلسطین در معرض ستم اشغالگران قرار دارند که مشابه اشغالگری های استعماری قرن نوزدهم است که کشورهای اروپایی در مناطق مختلف دنیا از آسیا تا آفریقا و آمریکای لاتین روا داشتند.
الفیصل نوامبر گذشته و در جریان مشارکت در اجلاس منامه گفته بود: نزاع فلسطین در هفتم اکتبر آنگونه که آمریکا و کشورهای غربی ادعا می کنند، به وجود نیامده بلکه این اوضاع را اسرائیل در سال ۱۹۴۸ رقم زد. این روند طولانی است که تا به امروز وجود دارد و فلسطینیان در معرض حملات هستند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 11 دی 1402 - 10:22:58