تونسی ها اخراج سفیر آمریکا را درحمایت از مردم غزه خواستار شدند

دو شنبه 11 دی 1402 - 10:16:35
تونسی ها اخراج سفیر آمریکا را درحمایت از مردم غزه خواستار شدند

مردم تونس با برگزاری تجمع گسترده در مقابل سفارت آمریکا در این کشور حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه غزه که ۸۶ روز است ادامه دارد را محکوم کردند و دوباره خواستار اخراج سفیر آمریکا از این کشور شدند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از شبکه المیادین، صدها نفر در تونس با به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین  خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدند. شرکت کنندگان در این تجمع  همچنین با توجه به نقش واشنگتن در حمایت سیاسی و نظامی از رژیم اشغالگر اسرائیل در جنگ علیه غزه که جنایت نسل کشی علیه مردم مظلوم غزه است، دوباره اخراج سفیر آمریکا از تونس را خواستار شدند.
یکی از شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی در گفت وگو با شبکه المیادین اقدام رژیم صهیونیستی در کنار زدن شروط مقاومت فلسطین و همچنین بی اعتنایی به آنچه مربوط به مساله فلسطین است را محکوم کرد. وی مواضع یمن در حمایت از غزه و عملیات نیروهای مسلح یمنی در دریای سرخ علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر سرزمین های اشغالی حرکت می‌کنند را ستود.
تونس در ماه گذشته نیز شاهد تظاهرات گسترده مردمی در مقابل سفارت آمریکا در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و محاصره این نوار باریکه بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار «سرایا القدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) و القسام (شاخه نظامی حماس) خواب را از چشم صهیونیست ها بردارید» سر دادند.
آنها با تاکید بر اینکه دولت آمریکا شریک جنایت جنگی است که رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه مرتکب می شود خواستار اخراج سفیر آمریکا از تونس و بسته شدن سفارت ایالات متحده در این کشور شده بودند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 11 دی 1402 - 9:55:53

دسته بندی :