حملات گروههای مقاومت به مواضع آمریکا و اسرائیل در سوریه

دو شنبه 11 دی 1402 - 9:55:58
حملات گروههای مقاومت به مواضع آمریکا و اسرائیل در سوریه

گروههای مقاومت، پایگاه آمریکا در الشدادی و مواضع نظامی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه را هدف قرار دادند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  برخی منابع خبری از حمله به پایگاه اشغالگران آمریکایی در شهر الشدادی واقع در جنوب استان الحسکه (شمال شرق سوریه) خبر دادند. گفته می‌شود این حملات، با پهپاد و راکت صورت گرفته است.
کانال تلگرامی صابرین نیوز گزارش داد که مقاومت اسلامی عراق هم خبر داد که یک موضع نظامی صهیونیستها را در جولان اشغالی سوریه، با یک پهپاد هدف قرار داده است. هنوز خبری درباره تلفات یا خسارات احتمالی ناشی از این دو حمله منتشر نشده است.

منابع خبری در سوریه و عراق ظهر امروز از حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به مقر ارتش آمریکا در فرودگاه «خراب الجیر» و پایگاه «الرمیلان» واقع در استان الحسکه سوریه خبر دادند.
 یک پهپاد دو گلوله خمپاره را بر فراز پایگاه خراب الجیر پرتاب کرد که از میزان تلفات یا خسارات احتمالی این حملات خبری منتشر نشده است.
مقاومت اسلامی عراق اواخر شب گذشته نیز از چندین عملیات علیه پایگاههای آمریکا در عراق و سوریه خبر داد و اعلام کرد که به حملات خود تا زمانی که جنایت آمریکا و اسرائیل در غزه جریان دارد، ادامه خواهد داد.
در این حملات پایگاه «حریر» در استان اربیل هدف حمله پهپادی قرار گرفت و مقاومت عراق نیز ویدئوی لحظه این حمله را منتشر کرد. دو پایگاه «الشدادی» و «خراب الجیر» در سوریه نیز هدف حملات راکتی قرار گرفت.
شبکه المیادین نیز گزارش داد که دو پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر و کونیکو در دیرالزور هدف حمله راکتی قرار گرفته است. به گفته این شبکه پنج راکت به پایگاه آمریکایی در کونیکو و هفت راکت نیز به پایگاه اشغالگران آمریکا در العمر اصابت کرده است. 
تشدید حملات مقاومت اسلامی عراق در حالی است که بامداد روز سه‌شنبه، ۲۶ دسامبر، جنگنده‌های آمریکایی با نقض حاکمیت عراق به چند مقر نیروهای عراقی واقع در مرکز استان «بابل» عراق حمله کردند و موجب شهادت یکی از نیروهای سازمان الحشد الشعبی و مجروحیت ۱۸ نظامی دیگر شدند تا مقاومت عراق را از ادامه حملات باز دارند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 11 دی 1402 - 9:50:12