تحولات هشتادوهفتمین روز «طوفان الاقصی» ، بمباران نوار غزه در اولین روز سال نومیلادی

دو شنبه 11 دی 1402 - 9:9:9
تحولات هشتادوهفتمین روز «طوفان الاقصی» ، بمباران نوار غزه در اولین روز سال نومیلادی

«طوفان الاقصی» در هشتادوهفتمین روز خود وارد اولین روز سال جدید میلادی(۲۰۲۴) شد که در اولین دقایق آن، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بمباران نوار غزه و جنایات علیه مردم بی دفاع ادامه دادند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در اولین روز سال 2024 میلادی ، اشغالگران تجاوزات و جنایات خود را متوقف نکرده و بار دیگر مناطقی از نوار غزه را بمباران کردند.
جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه منازل مردم در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند که در نتیجه آن چهار عضو یک خانواده شهید و شمار دیگری زخمی شدند.  از سوی دیگر نظامیان رژیم صهیونیستی اولین دقایق بامداد امروز به شهرک یعبد در غرب جنین واقع در شمال کرانه باختری یورش بردند.
در این حال، منابع خبری بامداد دوشنبه از حمله موشکی گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس به تل‌آویو به تلافی حملات رژیم صهیونیستی در شب میلاد مسیح (ع) خبر دادند. گردان‌های قسام با موشک‌هایی از نوع M۹۰ شهر تل آویو و حومه آن را هدف قرار دادند.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی از شلیک دستکم ۲۰ موشک از نوار غزه به سمت تل آویو خبر داد.
ساعاتی پیش نیز نیروهای مقاومت اسلامی عراق طی حمله پهپادی شهر ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی را هدف قرار داده بودند.

سایر تحولات مهم جنگ غزه به شرح ذیل است :

تظاهرات همبستگی با غزه در فرانسه و آلمان ، برافراشته شدن پرچم فلسطین در پایتخت فنلاند

در هلسینکی پایتخت فنلاند هم در اولین روز سال جدید میلادی، به نشانه همبستگی با مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه، پرچم فلسطین به اهتزاز درآمد. از سوی  دیگر شهروندان در کشورهای سوئیس، فرانسه و آلمان در همبستگی با مردم غزه تظاهرات کردند.

تظاهرات در سوئد در مخالفت با تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه

شهروندان سوئدی با برگزاری تظاهرات در استکهلم خواستار آتش بس فوری و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شد

تشدید شکاف در میان سران رژیم صهیونیستی/ خودداری رئیس ستاد ارتش از حضور در جلسات کابینه

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رئیس ستاد کل ارتش این رژیم از شرکت در جلسات دولت خودداری کرده، زیرا می‌داند که تله‌ای در انتظار او است. این شبکه افزود که اخیرا اخباری در مورد انتقاد از رئیس ستاد کل و توهین به او در جلسات کابینه دولت منتشر شده است.
به گفته این شبکه، دفتر نتانیاهو از هرتزی هلیوی رئیس ستاد کل ارتش خواسته در جلسات دولت شرکت کند و او نیز گفته هرگاه بتواند این کار را خواهد کرد.
از سوی دیگر رسانه های عبری از تنش و اختلاف در نهادهای امنیتی و تقابل میان وزیر جنگ و رئیس موساد رژیم اشغالگر خبر دادند.

عملیات ضد صهیونیستی در نابلس

جوانان مبارز فلسطینی در عملیات دیگری علیه رژیم صهیونیستی، نظامیان این رژیم را که به شهرک بیت ایبا در غرب نابلس در کرانه باختری یورش برده بودند به رگبار بستند. نظامیان صهیونیست همچنین به اردوگاه شعفاط در قدس اشغالی یورش بردند که جوانان فلسطینی با آنها درگیر شدند.

یورش بامدادی نظامیان صهیونیست به قلقیلیه و الخلیل

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه به شهرک حبله در جنوب قلقیلیه و شهرک بیت امر در شمال الخلیل واقع در کرانه باختری یورش برده و به منازل مردم حمله ور شدند. شهروندان اردنی با آتش زدن پرچمهای آمریکا و اسرائیل: آمریکا سردمدار تروریسم است.
شهروندان اردنی با برگزاری تظاهرات در نزدیکی سفارت آمریکا در امان با توصیف این کشور به عنوان سردمدار اصلی تروریسم، پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به نشانه خشم و انزجار از ادامه جنایات آنها علیه مردم مظلوم غزه به آتش کشیدند.

تجمع مردم مغرب در همبستگی با مردم غزه

شهروندان مغربی در شهر طنجه در همبستگی با مردم غزه و محکومیت جنایات مستمر رژیم صهیونیستی تجمع برگزار کردند.

بمباران اردوگاه النصیرات و شهر خان یونس

جنگنده های رژیم صهیونیستی اطراف مسجد ابوداوود در اردوگاه النصیرات و شهر خان یونس را بمباران کردند.

تظاهرات در نزدیکی سفارت آمریکا در اردن در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی

شهروندان اردنی با برگزاری تظاهرات در نزدیکی سفارت آمریکا در امان، ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و حمایت آمریکا از آن را محکوم کردند.

شعارهای مردم رام الله مقر تشکیلات خودگردان در حمایت از مقاومت

مردم رام الله مقر تشکیلات خودگردان فلسطین که همچنان به هماهنگی امنیتی خائنانه با رژیم صهیونیستی ادامه می دهد، از شامگاه یکشنبه تا اولین ساعات بامداد امروز دوشنبه در حمایت از مقاومت شعار دادند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲(۲۴ نوامبر ۲۰۲۳)آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، در حال بمباران این منطقه تحت محاصره است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 11 دی 1402 - 9:9:3