تحلیلگر سرشناس عرب: واکنش ایران به ترور شهید سید رضی ویرانگر است

چهار شنبه 6 دی 1402 - 21:0:0
تحلیلگر سرشناس عرب: واکنش ایران به ترور شهید سید رضی ویرانگر است

کارشناس و تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه با بیان اینکه ترور سردار سید رضی موسوی تلاشی توطئه‌آمیز برای کشاندن ایران به جنگ است، گفت: انتقام ایران در ماجرای شهادت سردار موسوی ویرانگر خواهد بود .

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عبدالباری عطوان » در مقاله اخیر خود در روزنامه الکترونیکی رأی الیوم نوشت که اقدام اشغالگران صهیونیستی مبنی بر ترور سید رضی موسوی از فرماندهان برجسته سپاه پاسداران به معنای افزایش چالش و تحریک ایران از سوی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.
وی افزوده است : درست است که این اولین بار نیست که یک شخصیت نظامی برجسته ایرانی ترور شده است، اما این ترور در زمانی کاملاً متفاوت و خاص و همزمان با تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و دیگر مناطق فلسطین اشغالی انجام شده است.
این تحلیلگر مسائل راهبردی تصریح کرده است : ترور سردار موسوی تلاشی توطئه‌آمیز از سوی رژیم صهیونیستی برای کشاندن آمریکا به جنگ با ایران و شعله‌ور کردن تمام منطقه است چرا که تل‌آویو متوجه این نکته شده که در جنگ غزه شکست خورده و در نتیجه این شکست، هیبت و امنیت و ثبات خود را از دست داده است.
عطوان نوشته است :  به همین علت رژیم اشغالگر قدس به دنبال گسترش دامنه جنگ و انداختن بار مسئولیت بر دوش آمریکا است تا شاید بتواند از این بن‌بست رهایی پیدا کند و بقای خود را ولو برای چند سال طولانی‌تر کند. اما نتیجه چنین جنگی برای آمریکا و همچنین رژیم صهیونیستی فاجعه بار خواهد بود، به ویژه در شرایطی که آمریکا در اوکراین و تل‌آویو در نوار غزه شکست خورده است.
عطوان در پایان تاکید کرد: ما بعید نمی‌دانیم که واکنش ایران به ترور سردار موسوی ویرانگر باشد، چرا که انتقام‌جویی برای شهادت یک فرمانده نیست، بلکه در جهت حفظ هیبت و اعتبار ایران در مورد تهدیدهایش و ترساندن دشمنانش به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی است. تهدید به انتقام از سوی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور این کشور انجام شده و همانطور که حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران تاکید کرد شمارش معکوس برای این انتقام آغاز شده است. شاید طی روزهای آینده وقتی از خواب بیدار شدیم، شاهد انتقام بزرگ ایرانی‌ها باشیم.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 6 دی 1402 - 11:32:54