در برنامه فلسطین الصمود مطرح شد:

تحلیلگر یمنی در واکنش به تشکیل ائتلاف آمریکا : ما از کسی نمی ترسیم

چهار شنبه 6 دی 1402 - 10:50:26

یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با برنامه « فلسطین الصمود» شبکه الکوثر تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف بین المللی برای جنگ علیه یمن را بی فایده دانست و گفت: یمنی ها از کسی نمی ترسند.

­­­ویژه ‌- الکوثر«محمد ابوراس» گفت: اگر به اعلام آمادگی رزمندگان یمنی برای جنگ در غزه  نگاه کنیم ، نتانیاهو از آن زمان به دنبال اعمال فشار به آمریکا برای  مشارکت بیشتر در جنگ غزه بوده وایالات متحده نیز همواره می خواهد  برای رسیدن به منافعش به هر اقدامی  مشروعیت ببخشد.
وی افزود: آمریکا در تلاش است تا بیشترین متحد را برای کمک به خود بسیج  کند تا بتواند کنترل کامل  دریای سرخ را عملی کند اما تاکنون در این امر موفق نبوده است زیرا عربستان سعودی و امارات دیگر تمایلی به حضور در جنگ با یمنی ها ندارند و نمی‌خواهند وارد جنگ شوند زیرا قبلا تلاش کردند و شکست خوردند.
این کارشناس یمنی گفت:  آمریکا با ایجاد ائتلاف و اتحاد با رژیم صهیونیستی و کشورهای متحدش درصدد ارعاب یمنی ها است اما آنها  اهمیتی نمی‌دهند و از کسی نمی‌ترسند.
به گفته این کارشناس، سید عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنان خود به صراحت اشاره کرد که همیشه آرزوی جنگ مستقیم با رژیم اسرائیل و آمریکا را داریم و سال هاست که  می خواهیم با این اتحاد آمریکایی- صهیونیستی مقابله کنیم اما آمریکایی ها می دانند که به تنهایی توانایی جنگیدن را ندارند و کشورهای اروپایی نیز که  قبلاً با آمریکا در جنگ اوکراین  متحد شدند، فهمیدند که آمریکایی ها بر اساس منافع خود بازی می کنند و به همین دلیل با آمریکا در جنگی دیگر وارد نمی شوند. 


­­­آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 6 دی 1402 - 10:50:19