هشتاد و دومین روز «طوفان الأقصی» ؛ درگیری‌های شدید در خان‌یونس و رفح

چهار شنبه 6 دی 1402 - 8:50:7
هشتاد و دومین روز «طوفان الأقصی» ؛ درگیری‌های شدید در خان‌یونس و رفح

تداوم بمباران غزه و شهادت شش فلسطینی، درگیری‌های شدید در خان‌یونس و رفح ، درخواست فرانسه برای آتش بس در غزه و هشدار تشکیلات خودگردان درخصوص کوچ اجباری مردم فلسطین به صحرای سینا از مهمترین تحولات غزه و کرانه باختری در 24 ساعت گذشته است .

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در حالی که حمله‌های هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه منطقه‌های مختلف نوار غزه ادامه دارد اشغالگران صهیونیست به صورت گسترده به کرانه باختری حمله کرده و شش فلسطینی را به شهادت رساندند.
نیروهای اشغالگر صهیونیست برای سومین بار در ۳ روز گذشته به شهر طولکرم و اردوگاه‌های طولکرم و نور شمس در کرانه باختری یورش بردند.
رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که بولدوزرهای ارتش شروع به تخریب زیرساخت‌ها در مرکز اردوگاه نور شمس در طولکرم کردند.
خبرنگار الجزیره نیز تأیید کرد که در بامداد چهارشنبه نیروهای اشغالگر صهیونیست اقدام به تخریب تعدادی از تأسیسات زیربنایی در اردوگاه نورشمس کردند.
همزمان گزارش شده که حمله‌ها و بمباران پهپادی به منطقه معدن در مجاورت اردوگاه نور شمس به زخمی شدن تعدادی از شهروندان فلسطینی منجر شده است.
خبرنگار الجزیره اعلام کرد که بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی در محله المحجر در اردوگاه نور شمس شش جوان فلسطینی به شهادت رسیدند.
همچنین  حمله‌های هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه سراسر نوار غزه طی بامداد و صبح امروز چهارشنبه همچنان ادامه داشته به طوری که جنگنده‌های رژیم غاصب به صورت گسترده و شدید شرق و جنوب خان یونس را بمباران کردند. توپخانه این رژیم نیز منطقه‌های مذکور در خان یونس را زیر آتش خود قرار داد.
همزمان با وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران، تانک‌های رژیم صهیونیستی شرق منطقه مرکزی نوار غزه را به شدت هدف قرار دادند.
حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی منازل مسکونی در شرق شهر رفح را نیز دربرگرفت. جبالیا و اطراف این منطقه در شمال نوار غزه زیر بمباران شدید قرار گرفت. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت وحشیانه منطقه البریج و اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را نیز بمباران کردند.
از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست بامداد و صبح امروز به صورت گسترده به بخش‌های مختلف کرانه باختری یورش بردند. منابع آگاه در گفتگو با المیادین تاکید کردند که عناصر پیاده نظام این رژیم به نابلس جدید حمله کردند.
هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان یورش نظامیان صهیونیست به منطقه تیاسیر واقع در جنوب طوباس یک جوان فلسطینی زخمی شد. المیادین نیز گزارش داد که نیروهای اشغالگر به چندین روستا و شهرک در استان‌های طولکرم، نابلس، قلقیلیه و الخلیل حمله کردند.

سایر تحولات مهم غزه به شرح ذیل است:

 

هلاکت و زخمی شدن ده‌ها اشغالگر صهیونیست در نوار غزه

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت تعداد دیگری از عناصر صهیونیست در درگیری‌های نوار غزه اذعان کردند. ارتش این رژیم اعلام کرده است که یک افسر و ۲ سرباز از تیپ گفعاتی در نبرد زمینی در شمال غزه به هلاکت رسیده‌اند.
ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های گذشته به هلاکت پنج افسر و سرباز از جمله یکی از فرماندهان تیپ «ناحل» متشکل از نیروهای ویژه این رژیم اذعان کرده بود.
همچنین بنا به اذعان ارتش این رژیم دست کم ۴۳ تن دیگر در درگیری‌های نوار غزه طی ساعت‌های گذشته زخمی شده‌اند که حال ۹ تن از آن‌ها وخیم گزارش شده است. با اعلام این آمار سانسور شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی تعداد عناصر نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده در نوار غزه به ۱۶۷ تن رسیده است.

درخواست فرانسه برای آتش بس در غزه

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه جدید خود ضمن تاکید بر رعایت قوانین بشردوستانه بین‌المللی، بار دیگر خواستار آتش بس فوری در غزه شد. 
وزارت خارجه فرانسه در عین حال بدون اشاره به جنایت اسرائیل و انفعال غرب برای واداشتن رژیم صهیونیستی به توقف تجاوزات علیه مردم غزه نسبت به «تشدید درگیری و طولانی شدن جنگ در غزه» به شدت ابراز نگرانی کرد.

کاخ سفید: بایدن و امیر قطر درباره تلاش‌ها برای آزادی گروگان‌ها گفت‌‌‌وگو کردند 

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن در تماسی با امیر قطر درباره تلاش‌ها برای اطمینان از آزادی گروگان‌های باقی مانده نزد حماس، از جمله گروگان‌هایی آمریکایی‌، گفتگو کرده است. بر اساس بیانیه کاخ سفید، تلاش‌ها برای افزایش و تسهیل کمک‌های بشردوستانه به غزه از دیگر محورهای مورد بحث در گفت‌وگوی تلفنی سران دو کشور بوده است. 

عباس: اسرائیل به دنبال کوچاندن مردم فلسطین به صحرای سینا است

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه‌شنبه شب گفت: اسرائیل به دنبال کوچاندن مردم فلسطین به صحرای سینا است.
 عباس در گفت‌وگو با شبکه on افزود: طرح نتانیاهو و کابینه کنونی وی خلاص شدن از فلسطینیان و تشکیلات خودگردان است. وی گفت: شرایطی که ملت غزه در آن قرار دارد و کشتار دسته جمعی و نسل کشی آن شدیدترین و فجیع‌تر از سال ۱۹۴۸ (تشکیل حکومت جعلی رژیم صهیونیستی) است.
عباس به آثار جنایت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: هرکس به غزه برود، به خاطر ویرانی‌های گسترده آن را نمی‌شناسد.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: اسرائیل می‌گوید که در حال دفاع از خود است که این سخن غیرمنطقی و عاقلانه نیست.
وی در بخش دیگری از سخنانش به نفوذ آمریکا بر اسرائیل اشاره کرد و گفت: اگر واشنگتن میخواست جنگ متوقف شود، تنها کافی بود تنها یک اشاره به اسرائیل کند تا جنگ متوقف شود.

 استقبال آمریکا از انتخاب وزیر هلندی در امور غزه

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ما از انتصاب «سیگرید کاگ» به عنوان هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه و بازسازی در غزه استقبال می‌کنیم.
سازمان ملل در بیانیه‌ای «سیگرید کاگ»  وزیر هلندی را به عنوان هماهنگ کننده عالی در امور انسانی و بازسازی غزه تعیین کرد که قرار است فعالیت خود را از هشتم ژانویه آغاز کند. 
به گفته آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، مسئولیت سیگرید ایجاد یک مکانیسم بین المللی برای تسریع کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق کشورهایی که طرف درگیری نیستند، خواهد بود.

 مقام حماس: قبل از توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی، آتش بسی در کار نیست  

«زاهر جبارین» مسئول دفتر اسرا و شهدا در جنبش حماس اعلام کرد:  قبل از توقف کامل تجاوزات علیه ملت فلسطین سخنی از آتش بس در کار نیست.
وی همچنین گفت: تهیه لیستی از اسرای فلسطینی که می‌توانند آزاد شوند صحت ندارد و بعد از توقف تجاوزات در این باره صحبت خواهد شد. 
این مقام حماس در عین حال تاکید کرد که این جنبش با تمامی ایده‌ها و افکاری که به توقف تجاوزات علیه ملت فلسطین بیانجامد با سیاست باز برخورد می‌کند. 
حمله هوایی جدید رژیم صهیونیستی به اهدافی در جنوب لبنانمنابع خبری از حمله جدید جنگنده‌های صهیونیستی به شهرک بنت جبیل و یارون در جنوب لبنان خبر دادند. منابع لبنانی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی در این حمله منزلی را در بنت جبیل هدف قرار داده است.  
حزب الله لبنان نیز  ویدیویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد مقاومت اسلامی چندین نظامی صهیونیست را در منطقه «دوفیف» در مرز لبنان با فلسطین اشغالی هدف حمله مستقیم خود قرار داده است. 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 6 دی 1402 - 8:50:2