وال استریت ژورنال: یمن چالش بزرگ آمریکاست

سه شنبه 5 دی 1402 - 13:32:22
وال استریت ژورنال: یمن چالش بزرگ آمریکاست

حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، فشار فزاینده‌ای را به دولت بایدن وارد آورده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «وال‌استریت ژورنال» نوشت حملات از یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ فشارها بر دولت بایدن را افزایش داده است؛ در حالی که مقامات آمریکایی «به حفافظت از تجارت دریایی شتافته‌اند و همزمان تلاش می‌کنند از درگیر شدن مستقیم با تهران اجتناب کنند».

وال‌ استریت ژورنال می‌نویسد: «حملات حوثی‌ها (انصارالله یمن) به کشتی ها در دریای سرخ، جبهه جدیدی در نبرد اسرائیل و حماس گشوده و به آزمون جدیدی برای توانایی واشنگتن برای حمایت از نزدیک‌ترین متحد خود در منطقه تبدیل شده است. این در حالی است که آمریکا تلاش می‌کند درگیری‌ها در غزه به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل نشود».

«اندرو تبلر» مدیر سابق بخش غرب آسیا در شورای امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید: «همه از جمله ایران تلاش می‌کنند از تشدید تنش و به‌هم خوردن اوضاع جلوگیری کنند».

وال استریت ژورنال در ادامه می‌نویسد: «مقام‌های آمریکایی در حال فشار به اسرائیلی‌ها هستند تا این مرحله از جنگ را در غزه به تدریج خاتمه دهند، به این امید که این اقدام باعث توقف حملات در دریای سرخ شود اما در دولت بایدن و میان آمریکا و اسرائیل بحث‌هایی درباره نحوه پاسخ به این حملات شکل گرفته است».

این رسانه آمریکایی نوشت، افرادی در دولت بایدن تمایل دارند در حال حاضر حمله‌ای به مواضع ارتش یمن انجام نشود و گزینه عبور از اقدامی که ممکن است جنگ را گسترش دهد، انتخاب شود. دیگران اما معتقد هستند باید به زودی یک سیگنال برای انصارالله ارسال شود. با این حال واشنگتن، یمنی‌ها را «غیرقابل پیش‌بینی» می‌داند.

حوادث اخیر در دریای سرخ، جایی که 12 درصد تجارت دریایی جهان از طریق آن انجام می‌شود، باعث شده خطوط کشتی‌رانی به‌جای عبور از کانال سوئز، از جنوب آفریقا عبور و زمان بیشتری را برای انتقال محموله‌های خود از آسیا به اروپا صرف کنند و مخارج بالاتری را نیز متحمل شوند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 5 دی 1402 - 13:32:14