در برنامه فلسطین الصمود مطرح شد:

ایران همیشه حمایت از مردم فلسطین را وظیفه شرعی و اخلاقی می داند

دو شنبه 4 دی 1402 - 11:19:1

جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت و پشتیبانی از آرمان فلسطین را یک وظیفه اخلاقی و دینی خود دانسته و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکرده است .

ویژه ‌- الکوثرگزارش برنامه «فلسطین الصمود» شبکه الکوثر حاکیست،  از زمان تجاوز به غزه، دولت و مردم ایران هر آنچه را که  در توان داشتند برای حمایت از مردم غزه و پیروزی مقاومت هزینه کردند و تلاش های گسترده منطقه‌ای و بین‌المللی برای نجات مردم غزه از نسل‌کشی  وجنایات صهیونیست‌ها صورت دادند.
در این روند، مواضع مهم  حضرت آیت الله  خامنه‌ای در شفاف سازی تبانی آمریکا و متحدان غربی اش  با رژیم صهیونیستی در مورد  اشغال غزه  مهم بود و نشان داد مواضع حقوق بشرغربی ها  فقط در حد شعار است و آنها در قبال جنایات و کشتار مردم فلسطین هیچ توجهی ندارند.
رهبر انقلاب در دیدار مردم «کرمان» و «خوزستان» تاکید کردند  پیروزی بزرگ ملّت فلسطین در این است که غرب را،‌ آمریکا را، ادّعاهای دروغین حقوق بشری را بی‌آبرو کردند. امروز دیگر همه میدانند که این ظاهرسازی‌ها، اسم حقوق بشر و انسان و مانند اینها را بردن، باطنش چیست. چهره‌ی زشتِ هیولای منحوسِ آمریکا و انگلیس روشن شد، برای همه‌ی مردم دنیا آشکار شد. اسرائیل بدون آمریکا نمیتوانست دست به این سفّاکی بزند؛ اگر آمریکا موافق نبود، اسرائیل جرئت نمیکرد. رژیم صهیونیستی به پشت‌گرمیِ آمریکا بود که توانست این‌همه جنایت انجام بدهد.

در همین راستا، حسین امیرعبداللهیان ، وزیر امور خارجه ایران نیز  دولت آمریکا و برخی از متحدانش را مانع اصلی تلاش‌ها برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی دانست و اعلام کرد جنایات وحشیانه رژیم غاصب  صهیونیستی ضد فلسطینی ها نشان می دهد که شورای امنیت سازمان ملل هیچ اقدامی موثری برای توقف حملات و کشتار فلسطینیان نکرده است .

امیرعبداللهیان در سخنرانی پیش از کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین تاکید کرد مساله فلسطین همواره مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بوده و در اندیشه‌های بلند امام خمینی (ره) و در نگاه بلند و راهبردی رهبر انقلاب قرار دارد.
امیرعبداللهیان خطاب به مهمانان حاضر گفت: حضور شما نشانی از دغدغه‌مندی نسبت به ارزش‌های انسانی و یکی از مسائل حل نشده جامعه بین‌المللی طی دهه‌های گذشته یعنی موضوع مهم فلسطین است.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: هدف این کنفرانس توقف حملات بی رحمانه رژیم جعلی اسرائیل؛ مقابله با جنایت جنگی و یافتن راه‌هایی برای حمایت از حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌هاست.
کنفرانس بین المللی فلسطین در تهران با حضور مقامات بلندپایه دولتی، شخصیت های سیاسی و مذهبی، اندیشمندان برجسته و اصحاب رسانه از پنجاه کشور جهان روز شنبه در تهران برگزار شد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 4 دی 1402 - 10:34:40