روزنامه صهیونیستی معاریو : فقط لاف و توهم زدیم

دو شنبه 4 دی 1402 - 19:0:0
روزنامه صهیونیستی معاریو : فقط لاف و توهم زدیم

روزنامه معاریو جاپ رژیم اسرائیل نوشت: این روزها ما با یک شوخی تلخ مواجه هستیم که نشان می‌دهد آنچه که ما در گذشت لاف آن را می‌زدیم توهماتی بیش نبوده است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در پی ادعای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر دستیابی به اطلاعاتی در رابطه با «محمد ضیف» فرمانده شماره یک گردان‌های عزالدین قسام رسانه‌های عبری زبان آن را شکست دیگری بر ناتوانی اطلاعاتی اسرائیل توصیف کردند.
روزنامه معاریو نوشت: این روزها ما با یک شوخی تلخ مواجه هستیم که نشان می‌دهد آنچه که ما در گذشت لاف آن را می‌زدیم توهماتی بیش نبوده است و همین امر باعث شده است تا کارشناسان نظامی نسبت به آینده جنگ ابراز نگرانی کنند.
این رسانه عبری زبان به نقل از یک مسئول عالی‌رتبه سابق نظامی اسرائیلی تاکید کرد، نسبت به آینده جنگ در اسرائیل به شدت نگران هستم.
معاریو در توصیف وی نوشت: بیش از 30 سال از عمر خود را در ارتش اسرائیل سپری کرده و با رتبه سرتیپی بازنشسته شده  اما اکنون از رخدادهایی که در جبهه شمالی رخ می‌دهد به شدت نگران است.
او که رسانه عبری زبان حاضر به افشای نامش نشد می‌گوید: نمی‌خواهم کسی برایم واقعیت‌ها را تشریح کند، هر آنچه اتفاق افتاده است را می‌دانم، در اینجا سعی می‌کنم پرسش‌ها و ابهاماتی را برای فرماندهان جنگ مطرح و به آنها در مورد نحوه تغییر این واقعیت‌ها مشاوره برسانم.
این مسئول سابق نظامی اعتراف می‌کند: ما جنگ را به شکل اشتباهی آغاز کردیم، هر آنچه که امروز داعیه انجام آن را داریم باید یک سال پیش انجام می‌گرفت، اکنون می‌گویند که می‌خواهند تونل‌ها را غرق کنند؟ اگر چنین توانمندی دارید چرا پنج سال پیش انجام ندادید؟
وی افزوده است: چرا اسرائیل باید با شلیک هر گلوله به دامن آمریکا پناه ببرد؟ سیل و غرق شدن‌های در پیش روی ما است، من کمک‌های آمریکا به اسرائیل را ارج می‌نهم، اگر آمریکا نبود ما این همه سلاح نداشتیم، اما اکنون ما در واقع در حال دفاع از امنیت آمریکا هستیم.
این مقام ارشد سابق نظامی رژیم صهیونیستی در ادامه می‌گوید: ما مدت‌های طولانی است که آب در هاون می‌کوبیم، این در حالی است که در این زمان گرانبها تلفات زیادی هم از ما می‌رود، ارتش اسرائیل اشتباهات میدانی بسیار زیادی را در طول این جنگ مرتکب شده است. چرا شرایط میدانی از زمان آغاز حمله و برای 20 ساعت کامل رها شده باقی مانده بود، چرا خبری از تصمیمات فوری و واکنش سریع نبود؟
وی افزوده است: چرا ارتش اسرائیل بدون هماهنگی و آتش تهیه نیروی هوایی وارد محله الشجاعیه شد؟ چرا الشجاعیه را به دو قسمت تقسیم نکردند، در حالی که در این منطقه یک کریدور وجود دارد که می‌توانست محل عبور نیروهای ما باشد؟ هواپیماهای بدون سرنشین ما کجا هستند؟ ما ده‌ها میلیارد دلار برای توسعه این بخش هزینه کرده‌ایم؟ چند نفر از نظامیان ما جنگ خانه به خانه را فرا گرفته اند؟ در یک مورد اعلام شده بود که تروریست‌‌هایی در یک ساختمان مشغول تجمع کرده اند، همه اطراف آن ساختمان را منهدم کردیم، یک ساختمان که پرچم سفید بر افراشته بود باقی ماند اما وقتی به آن هم حمله کردیم مشخص شد اصلا در این منطقه هیچ فرد مسلحی وجود نداشت.
این افسر سابق ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه ازیابی خود از جنگ در نوار غزه به این رسانه گفت: وقتی اعلام می‌شود که حماس یک نیروی نظامی 40 هزار نفره است من از خنده خفه می‌شوم، زیرا صدها هزران نفر از فلسطینیان حامی جنگ با اسرائیل هستند، من بر پایه اطلاعات سخن می‌گویم و کاری به شوهای تلویزیونی ندارم.
در بخش دیگری از این نوشتار این افسر می‌گوید: بشنوید و به یاد داشته باشید، مشکل با تعداد نیرو یا تسلیحات ما نیست، ما بهترینش را داریم، اما مشکل در سطح فرماندهی است که در این کار هیچ دست آوردی ندارند.
در ادامه این نوشتار به نقل از این افسر عالی رتبه سابق آمده است: ببینید ما هر روز بیشتر از روز قبل توان بازدارندگی خود را از دست می‌دهیم، این زیان وارد شده به ما حداقل طی 50 سال آینده قابل ترمیم نخواهد بود و با این رفتاری که ما داریم اصلا این کار امکان پذیر نیست.
حال در این شرایط می‌خواهیم با ایران هم تعامل داشته باشیم؟ جامعه از میزان قدرت ایران آگاهی ندارد، نهادهای امنیتی این اطلاعات را پنهان نگه می‌دارند، رفتار رهبری سیاسی هم کاملا برای مردم آشکار است که قادر به تصمیم گیری بدون شائبه منافع شخصی و جناح گرایی نیست.
وی تصریح کرده در چنین شرایطی امکان جنگیدن را نخواهیم داشت، چون جنگ به هر شکل ویرانگر و درد آفرین است، ما که نمی‌توانیم هر لحظه توقف کنیم و اجازه انجام این کار یا آن کار را از آمریکا بگیرم، ما که مانند آمریکا در جنگ خلیج فارس برای نفت نمی‌جنگیم.
وی در ادامه همچنین گفته است : ما به وحی نازل شده بر نهادهای امنیتی که به تازگی اعلام کردند، محمد ضیف نه دست و پایش را از دست داده است و نه کور شده است، ایمان می آوریم، اما من  این اطلاعات را به عنوان یک شوخی تلخ پذیرفتم تا بار دیگر شاهد باشم ساختار اطلاعاتی ما فرو بپاشد. این داستان تکراری ما با ساختار امنیتی است، در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها پر حرفی زیادی دارند اما در عمل و کارهای اصلی مبهم عمل می‌کنند.
وی در پایان تاکید کرده است : هر روز که می‌گذرد ساختار امنیتی و سیاسی در برابر دیدگان ما در حال فروپاشی است، نخست وزیر اعلام می‌کند که ما جنگ را تا زمان سرنگونی حماس ادامه می‌دهیم، بله ما عادت کرده‌ایم که نخست وزیر ما همواره با حقیقت به عنوان یک توصیه غیر الزام آور رفتار می‌کند، این حقیقت فقط مختص اوست اما آنچه روی زمین رخ می‌دهد چیز دیگری است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را
اینجا
دنبال کنید


دو شنبه 4 دی 1402 - 9:57:43