کمک مصر به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ

دو شنبه 4 دی 1402 - 11:50:49
کمک مصر به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ

منابع رسانه‌ای از ملحق شدن مصر به طرح «پل زمینی» انتقال کالا به رژیم صهیونیستی در راستای دور زدن محاصره اعمال شده ارتش یمن علیه این رژیم در دریای سرخ خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری اعلام کرد که مصر به «پل زمینی» انتقال کالا به رژیم صهیونیستی در چارچوب مقابله با عملیات ارتش یمن علیه این رژیم در دریای سرخ ملحق شده‌است.
طبق گزارش این رسانه‌ها، شرکت مصری «WWCS» قراردادی را با رژیم صهیونیستی امضا کرده که به موجب آن امکان استفاده از گذرگاه‌های مرزی این رژیم برای حمل و نقل زمینی کالا از بندر دبی و از طریق عربستان سعودی و اردن به سرزمین‌های اشغالی و از آنجا از طریق دریای مدیترانه یا از راه زمینی به مصر فراهم می‌شود.
دو طرف تصمیم گرفتند در زمینه حمل و نقل کالا از طریق «پل زمینی» که امارات را از طریق بنادر «حیفا» و «اشدود» در سرزمین‌های اشغالی، یا از طریق بندر «ایلات» به مصر یا سایر مقاصد در خاورمیانه متصل می‌کند، همکاری کنند.
این درحالی است که پیشتر اردن وجود چنین پل زمینی به عنوان جایگزین گذرگاه دریایی در دریای سرخ را تکذیب کرده بود.
ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت در نوار غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داد. در پی توقیف یک کشتی رژیم صهیونیستی توسط ارتش یمن و هدف قرار گرفتن چند کشتی دیگر این رژیم، رسانه‌های عبری زبان، یمن را یک تهدید راهبردی برای رژیم اشغالگر ارزیابی کرده‌اند.
سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیشتر تاکید کرده بود: تا پایان تجاوز به نوار غزه و جنایت علیه برادران فلسطینی، به عملیات نظامی علیه دشمن ادامه می‌دهیم.
عملیات ارتش یمن علیه کشتی‌هایی که در منطقه دریای سرخ به سمت بنادر رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند، باعث شد تعدادی از شرکت‌های حمل و نقل دریایی بین‌المللی مسیر خود را تغییر دهند یا سفر به سرزمین‌های اشغالی را متوقف کنند.
منابع رسانه‌ای اخیرا از ۱۵ شرکت کشتیرانی بین‌المللی نام برده‌اند که تاکنون برای منتقل شدن به بنادر رژیم صهیونیستی تغییر مسیر داده یا روند انتقال کالا به سرزمین‌های اشغالی را متوقف کرده‌اند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را
اینجا
دنبال کنید


دو شنبه 4 دی 1402 - 9:56:19