ادامه حمایت گسترده تسلیحاتی واشنگتن از رژیم صهیونیستی

دو شنبه 4 دی 1402 - 21:0:0
ادامه حمایت گسترده تسلیحاتی واشنگتن از رژیم صهیونیستی

منابع صهیونیستی در گزارشات خود به ادامه حمایت‌های گسترده تسلیحاتی آمریکا از رژیم تل آویو به ویژه در جنگ علیه غزه خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت اعلام کرد که از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه (۱۵ مهر ماه) تاکنون ۲۳۰ هواپیمای باری و ۳۰ کشتی بزرگ که حامل تجهیزات نظامی و مهمات آمریکایی بودند، برای پشتیبانی از اسراییل وارد سرزمین‌های اشغالی شدند.
این روزنامه اعلام کرد که این هواپیماها و کشتی‌ها همگی حامل سلاح ‌و تجهیزات نظامی و مهمات بودند.
طبق گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید برای ارسال انواع سلاح و مهمات به رژیم صهیونیستی و حمایت از این رژیم در کشتار مردم فلسطین از هیچ قانونی پیروی نمی‌کند و حتی مصوبات کنگره کشورش در این خصوص را نیز نادیده می‌گیرد.
این گزارش‌ها می افزاید ، دولت بایدن در ارسال ۱۴هزار گلوله تانک به سرزمین‌های اشغالی برای تجهیز صهیونیست‌ها هیچ‌یک از الزامات کنگره را رعایت نکرده است. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، طبق اعلامیه ۹ دسامبر آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا فروش گلوله‌های ۱۲۰ میلی‌متری و تجهیزات مربوط به تانک‌ها به ارزش بیش از ۱۰۶ میلیون دلار را تایید کرد. بلینکن تنها توضیحی که در این خصوص به کنگره داد این بود که این یک وضعیت اضطراری است و منافع آمریکا ایجاب می‌کند این گلوله‌ها به رژیم صهیونیستی ارسال شود، این در حالی است که این اقدام با عنوان بند ۳۶ قانون کنترل صادرات تسلیحات کاملاً مغایر با الزامات کنگره است.
این اقدام در حالی صورت گرفته است که هنوز در کنگره آمریکا بر سر چگونگی کمک نظامی واشنگتن به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان بن‌بست تصمیماتی وجود دارد. جمهوری خواهان از تلاش‌های بایدن برای بستن قرارداد ۱۱۰ میلیارد دلاری از طریق این نهاد جلوگیری می‌کنند و خواهان گنجاندن طرح انجام اصلاحات گسترده در مرز مکزیک هستند. برخی از دموکرات‌ها نیز از تلفات غیرنظامیان در غزه اظهار نگرانی کرده و خواستار مشروط کردن بودجه رژیم صهیونیستی به کاهش عملیات نظامی تل‌آویو در نوار غزه، شده‌اند.
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز تایید کرد که تیم بایدن از قوانین خود آمریکا نیز برای ارسال سلاح به کشورهای خارجی تبعیت نمی‌کند، قانونی که می‌گوید در صورت وجود احتمال تلفات غیرنظامی در ارسال سلاح، باید از ارسال این تسلیحات تامل کرد.
مقامات دولت بایدن ادعا می‌کنند که هنوز زود است درباره اینکه آیا روش‌های رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه با قوانین جنگ مطابقت دارد یا نه، قضاوت کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را
اینجا
دنبال کنید


دو شنبه 4 دی 1402 - 9:29:33