تحولات هشتادمین روز «طوفان الأقصی» ؛ ادامه بمباران غزه

دو شنبه 4 دی 1402 - 11:19:10
تحولات هشتادمین روز «طوفان الأقصی» ؛ ادامه بمباران غزه

افزایش شمار شهدای جنایت صهیونیست‌ها در بمباران اردگاه المغازی به ۷۰ نفر، هشدار درباره احتمال تکرار مشابه این جنایت در سایر اردوگاه‌های غزه، افزایش کشته های ارتش رژیم صهیونیستی و واکنش پاپ به ادامه بمباران غزه از جمله مهمترین تحولات بامدادی هشتادمین روز از طوفان الاقصی است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رژیم اشغالگر صهیونیست‌ها در هشتادمین روز از تجاوز نظامی خود به نوار غزه دست به جنایت جدیدی جدید که در اثر آن تاکنون 70 نفر به شهادت رسیده است، تا نشان دهد برخلاف ادعای این رژیم و حامی آن در آمریکا و اروپا، فرقی بین نظامی و غیر نظامی نمی‌گذارد. عمده این شهدا را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد.
وزارت بهداشت نوار غزه بامداد روز دوشنبه اعلام کرد که رژیم آپارتاید اسرائیل چند واحد مسکونی در اردوگاه المغازی واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کرده است که تا این لحظه (لحظه تنظیم خبر) 70 غیر نظامی به شهادت رسیده‌اند و پیکر بیشتر آن‌ها به بیمارستان الاقصی منتقل شده‌اند.
یکی از 70 شهید جنایت  اردوگاه المغازی در نوار غزه نوزاد شیرخواری است که در بمباران منازل مسکونی این اردوگاه به شهادت رسیده است.
خبر دیگر اینکه،  ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت دو نظامی دیگر خود در نوار غزه اعتراف کرد بدین ترتیب شمار کشته های این رژیم از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۴۸۹ نفر رسید.
 در جدیدترین درگیری ها در نوار غزه، یک سرگرد و یک نظامی کشته شدند و یک نظامی دیگر هم به شدت زخمی شد.
با اعلام هلاکت این دو نظامی صهیونیست، شمار کشته های اعلام شده رژیم صهیونیستی در عملیات «طوفان الاقصی» به ۴۸۹ نفر و شمار کشته های اعلام شده تجاوز زمینی به غزه نیز به ۱۵۶ نفر افزایش یافت.

سایر تحولات مهم غزه به شرح ذیل است:

 راهپیمایی بی‌سابقه مغربی‌ها در محکومیت جنایت صهیونیست‌‌ها

شهر رباط، پایتخت مغرب واقع در شمال غرب آفریقا دیروز یکشنبه شاهد تظاهرات گسترده بی‌سابقه بود که برخی آن را  میلیونی توصیف کردند. مغربی‌ها دیروز در حمایت از فلسطین و ساکنین غزه و همچنین محکومیت جنایت صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی دست به این راهپیمایی باشکوه زدند و علی رغم اقدام حاکمیت کشورشان در عادی سازی با رژیم تل‌آویو، با صدای رسایی شعار دادند: مقاومت امانت ماست و عادی سازی با صهیونیست‌ها خیانت است.

یورش شبانه صهیونیست‌ها به کرانه باختری

ارتش رژیم اسرائیل شبانه به منطقه نابلس در کرانه باختری رود اردن یورش برده است و مبارزان فلسطینی با تیراندازی به سمت خودروهای صهیونیستی درصدد مقابله با متجاوزین هستند.

واکنش حماس به جنایت المغازی در غزه

جنبش حماس طی بیانیه‌ای در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها در اردوگاه المغازی غزه که 70 شهید برجای گذاشته است، ضمن محکوم کردن این جنایت، آن را امتداد جنگ نسل کشتی صهیونیست‌ها علیه کودکان و غیرنظامیان فلسطین دانست.

پیشنهاد وزارت اقتصاد تل‌آویو به بستن دفاتر حکومتی به منظور تأمین مخارج

رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش دادند که وزارت اقتصاد این رژیم به دنبال وخامت اوضاع اقتصادی ناشی از جنگ غزه، به کابینه پیشنهاد داده است که دفاتر حکومتی برخی از وزارت خانه‌ها را به منظور تأمین نزدیک به نیم میلیارد شِکِل در سال ببندد.

پاپ: منطق جنگ پوچ و قلب ما در بیت الحم است

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهانی در سخنانی به مناسبت آغاز جشن‌های کریسمس «منطق جنگ» را پوچ خواند و خواستار برقراری صلح شد. پاپ در سخنانی در کلیسای سنت پیتر واتیکان گفت: امشب قلب‌های ما در بیت‌لحم است، جایی که شاهزاده صلح بار دیگر با منطق پوچ جنگ و درگیری‌های مسلحانه رانده شده و حتی امروز در دنیا جایی برای آن باقی نمانده است.
پاپ در این سخنرانی بارها به جنگ و خشونت اشاره کرد اما نامی از اسرائیل و غزه نبرد. این در حالی است که وی شنبه در مراسم دیگری گفت: ما به برادران و خواهرانی که از جنگ رنج می‌برند، نزدیک هستیم. ما به فلسطین، اسرائیل و اوکراین فکر می‌کنیم.
پاپ فرانسیس تاکنون بارها خواستار پایان دادن به درگیری در نوار غزه و تضمین کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه شده است.وی اخیرا بار دیگر «آتش‌بس فوری بشردوستانه» در غزه و پایان این «رنج بزرگ» را خواستار شد و گفت: لطفا به سلاح نه و به صلح آری بگویید.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 4 دی 1402 - 9:23:46