شهادت کودکان غزه به دلیل فقر شدید غذایی

یک شنبه 3 دی 1402 - 13:0:0
شهادت کودکان غزه به دلیل فقر شدید غذایی

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی با اعلام اینکه افزون‌بر ۸۰ درصد کودکان غزه از «فقر شدید غذایی» رنج می‌برند، نسبت به وضعیت بغرنج و فاجعه‌بار کودکان در این باریکه هشدار داد و به نیاز مبرم آنها به غذا اشاره کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از خبرگزاری سما، صندوق کودکان سازمان ملل متحد در این باره اعلام کرد که بیش از ۸۰ درصد کودکان در نوار غزه از فقر غذایی حاد رنج می‌برند و دست‌کم یکهزار کودک زیر پنج سال ممکن است به دلیل سوءتغذیه تلف [شهید] شوند.

در بیانیه این سازمان آمده است: این خطر غیرقابل قبول در زمانی رخ می‌دهد که سیستم‌های غذایی و بهداشتی در نوار غزه شاهد فروپاشی کامل است.

در گزارش یونیسف ضمن تاکید بر لزوم برقراری آتش بس در غزه آمده است که بیش از دو سوم بیمارستان‌های غزه به دلیل کمبود سوخت، آب و داروهای حیاتی و یا به دلیل آسیب‌های فاجعه‌بار ناشی از حملات، دیگر کار نمی‌کنند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


شنبه 2 دی 1402 - 20:15:20