شرط جنبش انصارالله یمن برای توقف عملیات‌ها در دریای سرخ

دو شنبه 27 آذر 1402 - 9:22:23
شرط جنبش انصارالله یمن برای توقف عملیات‌ها در دریای سرخ

سخنگوی جنبش انصارالله تاکید کرد که دریای سرخ برای همه کشتی‌ها به جز کشتی‌هایی که به مقصد سرزمین های اشغالی می روند، امن است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس‌ هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) به شبکه المسیره گفت که موضع یمن در قبال مردم غزه برآمده از اصول دینی و ملی و اخلاقی است.
وی گفت که عملیات‌های نیروهای مسلح یمن تأثیر بزرگی بر اقتصاد اسرائیل گذاشته است و دولت صنعاء همزمان با کشورهای «فعال و مؤثر» در خصوص رفع محاصره از غزه و توقف حملات به این منطقه رایزنی می‌کند.
محمد عبدالسلام افزود: هر اقدامی که نیروهای مسلح یمن انجام می‌دهند مربوط به رفع محاصره و توقف تجاوزات در غزه است و عملیات‌های ما فقط برای هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به مقصد بنادر این رژیم حرکت می‌کنند، است. پس تأکید می‌کنیم که دریای سرخ برای تمامی کشتی‌ها منطقه امنی است، به جز کشتی‌هایی که به نحوی به دشمن اسرائیلی مرتبط هستند.
وی در ادامه گفت که یمن، رژیم اسرائیل را خطری برای دولت‌ها و ملت‌ها و تهدید واقعی برای وحدت امت اسلامی می‌داند و موضوع فلسطین قابل معامله نیست.
عبدالسلام تأکید کرد: هر کسی که خواستار توقف عملیات‌های ماست باید محاصره غزه را از بین برده و غذا و دارو وارد غزه کند.
در این حال، شرکت بزرگ حمل و نقل دریایی OOCL امروز از توقف انتقال کالا به فلسطین اشغالی خبر داد و اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی کشتی‌های این شرکت به سمت اسرائیل حرکت نخواهند کرد. پیش از آن چندین شرکت اروپایی نیز اعلام کرده بودند که انتقال کالا برای اسرائیل را از دریای سرخ متوقف کرده‌اند.
در هفته‌های اخیر به موازات تشدید حملات رژیم اسرائیل علیه غزه، ارتش یمن عرصه را بر کشتی‌های اسرائیلی که قصد عبور از تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دارند را تنگ‌تر کرده و پیش از این هم با پهپاد و موشک، اراضی اشغالی فلسطین و به طور مشخص بندر ایلات را هدف قرار داده است.
۴۰ درصد تجارت بین‌المللی جهان از طریق این تنگه که بین یمن، در منتهی الیه جنوب غربی شبه جزیره عربستان و قاره آفریقا می‌‌گذرد، انجام می‌شود.

 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 27 آذر 1402 - 9:22:18