هفتاد و دومین روز «طوفان‌الاقصی» ؛ شهادت ۹۰ نفر در جبالیا

دو شنبه 27 آذر 1402 - 8:36:55

تداوم بمباران نوار غزه به ویژه در جنوب، یورش ارتش رژیم اسرائیل به کرانه باختری ، شهادت 90 نفر در جبالیا و  تأکید حماس بر تبادل اسرا بعد از توقف کامل جنگ از مهمترین تحولات هفتاد و دومین روز جنگ غزه است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شهر خان‌یونس و شهر رفح در جنوب نوار غزه دیشب یکشنبه هدف حملات هوایی رژیم اسرائیل قرار گرفت و بنا به گفته منابع رسانه‌ای درگیری ها در منطقه خان‌یونس شدید گزارش می‌شود.
همچنین  بر اثر بمباران منزل خانواده‌های البرش و علوان در جبالیا در شمال نوار غزه، بیش از ۳۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
منابع پزشکی اعلام کردند از صبح امروز تاکنون 60 شهید دیگر در سه حمله جنایتکارانه اشغالگران اسراییلی به جبالیا به مرکز درمانی این اردوگاه منتقل شدند و ده‌ها نفر دیگر همچنان زیر آوار قرار دارند.
در این حال،
 سرایا القدس اعلام کرد که نیروها و ادوات جنگی دشمن صهیونیستی را در منطقه جحر الدیک و شرق المغازی در مرکز غزه با گلوله‌های خمپاره کالیبر سنگین هدف قرار داده است.
گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین بیان کرد که ۴ خودروی زرهی دشمن صهیونیست را در جبالیا، تل الزعتر و منطقه التوأم در غزه با راکت‌های ضدزره تاندوم و بمب‌های العمل الفدایی هدف قرار داده است.

شبکه الجزیره هم به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ۴ نظامی دیگر این رژیم در جریان درگیری‌ها در جنوب غزه به هلاکت رسیدند. بر اساس این گزارش، شمار نظامیان صهیونیست که از آغاز تجاوز زمینی این رژیم به غزه کشته شدند به ۱۲۶ نفر رسیده است.

سایر تحولات مهم جنگ غزه به شرح ذیل است:

رژیم صهیونیستی یک قدم در مقابل حماس عقب نشست

رژیم صهیونیستی بعد از مواجه شدن با موضع قاطع حماس، یک قدم به عقب نشسته و پیشنهاد گنجاندن نام شماری از اسرای امنیتی با محکومیت‌های بالا را در توافق مبادله اسرای احتمالی مطرح کرد.

 آینده غزه؛ محور گفتگوهای اشتیه و وزیرخارجه فرانسه در رام الله

 تصاویر منتشرشده از دیدار  محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین و کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه در حالی است که نقشه بزرگی از نوار غزه در محل این دیدار به نمایش درآمده است.  بحث بر سر آینده نوار غزه محور گفتگوهای نخست وزیر تشکیلات خودگردان و وزیرخارجه فرانسه بوده است.

شرط  انصار الله برای توقف عملیات دریایی علیه رژیم اسرائیل

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن تاکید کرد: اگر می‌خواهید عملیات دریایی علیه رژیم صهیونیستی را متوقف کنید، باید محاصره غزه را بردارید و اجازه دهید غذا و دارو وارد آن شود.

 حماس: به محض توقف جنگ، آماده توافقی فراگیر برای مبادله اسرا هستیم

خلیل الحیه نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه اعلام کرد: مقاومت با اشغالگران مقابله کرده و ضربات سختی به نیروها و ادوات جنگی آن‌ها وارد کرده است. وی افزود:  مقاومت پایدار و قادر است ضربات سخت‌تری به دشمن وارد کند. وی گفت: جنگ و جنایات باید متوقف شود آنگاه در مورد مبادله اسرا و کمک‌رسانی به مردم غزه مذاکره خواهد شد.

سی‌ان‌ان: مذاکرات آزادی اسرا بین موساد و قطر مثبت بوده است

 شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که گفتگوها برای از سرگیری مذاکرات برای آزادی اسرا بین دیوید بارنیا رئیس موساد و محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر قطر مثبت بوده است. 

 حمله موشکی مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین

 آژیر خطر در عسقلان و برخی شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه به صدا درآمده است. همچنین رسانه‌های عبری از حمله موشکی مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی در منطقه النقب در جنوب فلسطین اشغالی خبر می‌دهند.

 قسام دو نفربر رژیم صهیونیستی را منهدم کرد

 گردان‌های قسام اعلام کرد دو نفربر اسرائیلی را در شمال شهر خان یونس در جنوب نوار غزه با راکت ضدزره یاسین 105 هدف قرار داده و منهدم کرده است.  قسام تاکید کرد که در پی این عملیات، یک بالگرد اسرائیلی برای انتقال کشته‌ها و مجروحان این عملیات در این منطقه به زمین نشست.

 شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد، حنین القطشان خبرنگار فلسطینی در جریان بمباران اردوگاه نصیرات واقع در مرکز غزه به شهادت رسیده است. دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه افزوده است، با شهادت این خبرنگار شمار شهدای اصحاب رسانه از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۹۵ نفر رسیده است.
از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین در رام الله در آماری اعلام کرد، از ۷ اکتبر تا ۱۵ دسامبر ۱۸ هزار و ۸۰۰ فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند که ۷۰ درصد آنها زن و کودک هستند.
 گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 27 آذر 1402 - 8:22:34