رئیس بیمارستان «کمال عدوان» در غزه بازداشت شد

پنج شنبه 23 آذر 1402 - 12:0:0
رئیس بیمارستان «کمال عدوان» در غزه بازداشت شد

نظامیان رژیم صهیونیستی رئیس بیمارستان «کمال عدوان» را در شمال باریکه غزه بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه روز چهارشنبه اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی «احمد الکحلوت» رئیس بیمارستان «کمال عدوان» را در شمال باریکه غزه بازداشت کردند و به مکان نامعلومی بردند.

سخنگوی وزارت بهداشت باریکه غزه پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود که نیروهای ارتش اسرائیل به بیمارستان کمال عدوان در شمال باریکه غزه یورش بردند واحمد الکحلوت رئیس این بیمارستان را به همراه همه کارکنان این بیمارستان بازداشت کردند و با توسل به تهدید، به بازجویی از آنان در بخش اورژانس بیمارستان پرداختند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت باریکه غزه، نیروهای اشغالگر ۵ نفر از پزشکان و برخی از پرسنل پزشکی بیمارستان کمال عدوان را آزاد کردند، اما بیش از ۷۰ نفر دیگر را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

نیروهای اشغالگر از همه پرسنل بیمارستان خواستند که همه بیماران و خدمه را در یک ساختمان جمع کنند و ساختمان های دیگر را تخلیه کنند.

بنا به اعلام بیانیه این وزارت خانه ، علاوه بر پرسنل های پزشکی، ۶۵ مجروح و ۱۲ کودک بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، بدون اینکه آب و غذا و برق داشته باشند.

وزارت بهداشت غزه هشدار داده است که رژیم اشغالگر اسرائیل با متوسل شدن به انتشار اخبار دروغین از آن به عنوان بهانه ای برای توجیه ارتکاب جنایت ها و تخریب بیمارستان استفاده می کند.

تا این لحظه مقامات اسرائيلی هیچ گونه اظهارنظر رسمی درباره حوادث مربوط به بازداشت و یورش به بیمارستان کمال عدوان ارائه نکرده اند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 22 آذر 1402 - 18:6:9