در برنامه فلسطین الصمود مطرح شد:
ویژه - الکوثر: روزنامه های صهیونیستی نوشتند هر کشتی که از شرق دور به سمت اسرائیل حرکت میکند از کانال سوئز میگذرد و در مسیر رسیدن به این کانال هم از تنگه باب المندب که تحت کنترل یمن است، میگذرد.
به گزارش رسانههای عبری زبان، اگر خدمه کشتی از عبور از این تنگه بترسند، باید مسیر خود را منحرف کرده و یک انحراف بزرگ از مسیر خود به سمت اطراف آفریقا انجام دهند تا به جبل الطارق و از آنجا به اسرائیل برسند. این روند، طبق برآوردها، زمان دریانوردی به سمت اسرائیل را تا پنج هفته افزایش میدهد و میتواند به کالاهای کشتیها آسیب برساند.
این رسانهها تأکید دارند که هزینه اضافی ناشی از تغییر مسیر کشتیها به مقصد اسرائیل بر عهده شرکتهای حمل و نقل نخواهد بود، بلکه به واردکنندگان و از آنها به شبکههای بازاریابی منتقل میشود که به نوبه خود قیمتها را برای مصرفکنندگان افزایش میدهد.
بر اساس برآوردها، ارزش محصولاتی که از شرق آسیا به اسرائیل وارد میشود، سالانه تقریباً ۳۵۰ میلیارد شکل برآورد میشود، بنابراین، هر گونه افزایش هزینههای حمل بار به مقصد اسرائیل حتی اگر سه درصد باشد، هزینه اضافی حدود ۱۰ میلیارد شکلی را به ساکنان سرزمین های اشغالی تحمیل خواهد کرد.
این رسانه ها در خصوص دیگر آسیب های اقتصادی رژیم صهیونیستی نیز گفتند: بیم اختلال کامل در فعالیت بندر ایلات در سایه کاهش شدید درآمد آن وجود دارد؛ بخصوص که شرکتهای بزرگ کشتیرانی بین المللی هم به دلیل خطر قرار گرفتن در معرض هر حمله موشکی یا پهپادی عوارض بیشتری دریافت میکنند.
این رسانه ها با اشاره به یمن گفتند: جبههای که اسرائیل هرگز به آن پاسخ نمیدهد، جبههای است که بیش از هر چیز دیگری ثبات اقتصادی آن را به خطر میاندازد.م
رسانههای رژیم صهیونیستی همچنین به اظهارات دیروز تزاخی هانِگبی، رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به تهدیدهای یمن برای حمایت از غزه اشاره کردند که تاکید کرد اسرائیل در محاصره دریایی به سر میبرد.
پیش از این، تامیر هیمن، رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی رژیم اشغالگر (امان) گفته بود که تهدید یمن «مشکلی برای امنیت داخلی اسرائیل» است و «یک تهدید بسیار جدی در سطح استراتژیک برای آزادی دریانوردی اسرائیل است.
آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید
چهار شنبه 22 آذر 1402 - 10:50:51